استراتژی ناکام ترامپ در براندازی نظام ایران

استراتژی ناکام ترامپ در براندازی نظام ایران
شنبه 13 خرداد 1396 - 08:57

تحلیلگر آمریکایی اندیشکده بروکینگر، استراتژی احتمالی ترامپ در براندازی نظام ایران را محکوم به شکست توصیف کرد.

العالم ـ آمریکا
 «سوزان ملونی» تحلیلگر مرکز سیاست خاورمیانه در اندیشکده بروکینگز در حساب خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» با اشاره به احتمال تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای اتخاذ استراتژی تغییر نظام در ایران نوشت که طرح تغییر "رژیم در ایران" تاثیرگذار نخواهد بود.

این تحلیلگر آمریکایی با اشاره به اینکه واشنگتن هیچ گاه به صورت جدی به دنبال سرنگونی جمهوری اسلامی ایران نبوده، نوشت: قابلیت های جدی آمریکا برای سرنگون کردن نظام ایران صفر است و هر کسی این موضوع را می داند و اتخاذ سیاست تغییر نظام در ایران، محکوم به شکست است.

ملونی نوشت که استفاده از استراتژی تغییر نظام در ایران احمقانه است و نتایج زیان بخشی برای منافع آمریکا در پی خواهد داشت.

بر اساس نوشته این تحلیلگر، یکی دیگر از جنبه های منفی استراتژی تغییر نظام در ایران این است که به کارگیری این استراتژی عمیقا باعث بیگانگی جمعیت ناسیونالیست ایران می شود و گروه اپوزیسیون واقعی در ایران را بی اعتبار می سازد و خطری به مراتب بزرگ تر برای افراد با تابعیت های دوگانه در ایران در پی خواهد داشت.

ملونی نوشت که حرف آخر این است که استقبال تیم ترامپ از تغییر نظام در ایران صرفا مشروعیت جمهوری اسلامی ایران و حکومت داخلی در این کشور را تقویت می کند و نتیجه ای معکوس در پی خواهد داشت.

این تحلیلگر اندیشکده بروکینگز در ادامه توئیت های خود نوشت که آنچه همواره بدیهی به نظر می رسد، این است که استراتژی ترامپ در تغییر رژیم ایران یک اقدام اشتباه و حاکی از بی اطلاعی و نمایشی مضحک است که پایانش به تراژدی ختم می شود.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها