عراق در صف حمایت از قطر در برابر عربستان

عراق در صف حمایت از قطر در برابر عربستان
دوشنبه 15 خرداد 1396 - 14:58

رییس مجلس عراق در دیدار با امیر قطر، ارتقای روابط با دوحه را خواستار شد. این درحالیست که از امروز برخی کشورهای عربی ازجمله عربستان، امارات، مصر و بحرین روابط خود را با دوحه قطع کرده اند.

العالم ـ خاورمیانه

دفتر رییس مجلس نمایندگان عراق روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ' سلیم الجبوری ' رییس پارلمان عراق در دیدار با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در دوحه، بر ارتقا روابط دو جانبه تاکید کرد.
براساس این بیانیه، دو طرف در این دیدار، ارتقا روابط دو جانبه، اوضاع عمومی عربی و منطقه، راهکارهای مقابله با چالش ها و بحران ها و پایان دادن به مشکلات و اختلافات را بررسی کردند.
سلیم الجبوری در این دیدار گفته است که عراق به گسترش افق های همکاری خود با کشورهای عربی و ادامه تماس های مثمرثمر با برادرانش به ویژه در آستانه پایان بخشیدن به اشغال گروه تروریستی داعش در عراق اهتمام ویژه می دهد.
این بیانیه افزوده است: شیخ تمیم امیر قطر نیز در این دیدار بر اهمیت روابط با عراق و ضرورت تحکیم روابط بین دو کشور تاکید کرده است.
به اعتقاد رسانه های عراق، این اقدام بغداد در این برهه که برخی کشورهای عربی و در راس آنها عربستان، بحرین و امارات، مناسبات خود را با دوحه قطع کرده اند، حائز اهمیت است.
با وجود علنی شدن وساطت های کویت و عمان برای حل اختلافات میان قطر با سه کشور دیگر عضو شورای همکاری خلیج فارس، هنوز نه بغداد و نه دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در خصوص میانجیگری عراق برای حل این اختلافات، سخنی نگفته اند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها