حاکمان آل سعود دچار سرگيجه سياسي شديدی هستند

حاکمان آل سعود دچار سرگيجه سياسي شديدی هستند
دوشنبه 15 خرداد 1396 - 17:59

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل گفت: امروز حاکمان آل سعود نه تنها قادر به حل مشكلات خود در درون شوراي همكاري خليج فارس نيستند كه خود بخش اصلي مشكل افريني در منطقه بشمار مي روند.

العالم- ایران

«حسین اميرعبداللهيان» دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل در مورد قطع روابط چند كشور عربي با قطر گفت: حفظ روابط منطقی و ممتاز و تقویت دوستی و همکاری با همسایگان از سیاست های اصولی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

وی با بیان اینکه شش كشور شوراي همكاري خليج  فارس هيچگاه متحد واقعي نبوده اند، اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ايران همواره تلاش شده تا روابط با همسایگان و از جمله رابطه عربي در حوزه جنوبي خلیج فارس در بهترين و مطلوبترين وضعيت باشد كه البته مداخلات خارجي و برداشت هاي نادرست برخي طرف هاي مقابل در مقاطعي مشكلاتي را ايجاد كرده است.
دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل افزود: متاسفانه سیاست های قبیله ای ، فرقه گرا ، دیپلماسی دلار و راهبرد توسعه صادرات اندیشه های وهابی از سوي سعودي و معدود متحدان ان به جهان  ، بیش از هر چیز منطقه و جهان اسلام را در معرض تفرقه ، اختلاف ،افراط  گرايي و تروريسم تكفيري قرار داده است.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: امروز حاکمان آل سعود در وضعيت بدي قرار دارند  و دچار سرگيجه سياسي شديدي اند كه نه تنها قادر به حل مشكلات خود در درون شوراي همكاري خليج فارس نيستند كه خود بخش اصلي مشكل افريني در منطقه بشمار مي روند.
وی ادامه داد: مقامات سعودي با اتكاء نادرست به بيگانگان تصور می کنند با توسل به ديپلماسي قطع رابطه سياسي، اتخاذ رويكرد نظامي و امنيتي و وعده دلار هاي نفتي، تهاجم نظامی به همسایگان و تقويت روحیه تروریسم پروری در منطقه می توانند رهبری جهان عرب و اسلام را تصاحب كنند و مسائل را به نفع نوزاد ناقص الخلقه  حاصل از "هم پيماني سياسي -امنيتي تل اويو و رياض "حل و فصل نمایند . در اين راستا عربستان براي  كشورهاي عرب حاشيه جنوبي خليج فارس (باصطلاح هم پيمانان  خود) هم اعتباري قائل نيست.
امیرعبداللهیان افزود: ما قبلا به سعودی و برخي كشورهاي حامي تروريسم گوشزد کرده بودیم كه این سیاست ، امنیت همگان  را تهدید می کند و جز تفرقه و اختلاف در منطقه نتیجه دیگری در بر نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه ایران همواره بر سیاست اصولی خود مبني بر ضرورت حفظ امنیت جمعي منطقه اي - بدون مداخلات خارجي - تاكيد مي ورزد، گفت: تهران با سیاست های قلدرمابانه ، تنش آفرین و تروریسم پرور از ناحیه هر کشوری که باشد قويا مخالف است.تهران راه حل مشکلات منطقه را توقف استفاده ابزاري از تروريسم و همچنين  گفتگوی مستقیم و توام با احترام متقابل می داند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها