هشدار اتحادیه کارگران مصر به قطر

هشدار اتحادیه کارگران مصر به قطر
چهارشنبه 17 خرداد 1396 - 09:02

دبیرکل اتحادیه کارگران مصر گفت که این کشور در برابر وضعیت کارگران مصری در قطر سکوت نخواهد کرد.

العالم - مصر

به گزارش پایگاه مصری الیوم السابع ، محمد وهب الله روز سه شنبه گفت:" اگر مشکلی برای کارگران مصری در قطر پیش بیاید، دولت مصر، برای آن ها دراین کشور یا کشورهای دوست شغل خواهد یافت».
وی افزود که بی نیازی از کارگران مصری در قطر که تعدادشان هم زیاد است، دشوار است.
این مسئول مصری تاکید کرد مصر باید از سازمان بین المللی کار بخواهد که ماده 22 توافقنامه شماره 158 را درخصوص حمایت از همه کارگران خارجی و اعضای خانواده هایشان به اجرا بگذارد. این توافقنامه با داشتن اصول و قواعدی در حمایت از کارگران و خانواده هایشان، آن ها را دربرابر هرگونه انتقام جویی به علت قطع روابط مصون می کند و حقوق آنان را حفظ می کند.
وی از تصمیم دولت مصر در روز دوشنبه گذشته مبنی بر تشکیل کمیته فوق العاده متشکل از 5 وزارت خانه با هدف پی گیری تحولات مربوط به قطع روابط دیپلماتیک مصر با قطر با هدف اطلاع از هرگونه اقدام قطر درقبال کارگران مصری حمایت کرد و این تصمیم را عالی و فوری خواند.
همچنین محمد سعفان وزیر نیروی کار مصر نیز رئیس بخش مرکزی اشتغال در این وزارت خانه را به گسترش تلاش و جمع آوری اطلاعات روزمره و فعالیت های دفاتر اشتغال در داخل مصر و زیرنظر داشتن مشاغل در حرفه ها و تخصص های مختلف در شرکت ها و موسسه ها برای مقابله احتمالی با بازگشت کارگران مصری از قطر دعوت کرد.

215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها