شگفتی پنتاگون از تغییر موضع ترامپ در مورد قطر

شگفتی پنتاگون از تغییر موضع ترامپ در مورد قطر
پنج‌شنبه 18 خرداد 1396 - 03:08

یک تارنمای آمریکایی روز چهارشنبه نوشت: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مواضع خود را از دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور جداکرده و با توجه به رابطه دیپلماتیک واشنگتن با دوحه و حضور سفیر آمریکا در قطر، از تغییر موضع ترامپ اظهار شگفتی کرده است.

العالم-آمریکا

به نوشته تارنمای 'هاف پست'، ترامپ در طول این هفته، خارج از سیاست وزارت امور خارجه این کشور، در مورد خاورمیانه و به طرفداری از عربستان سعودی و علیه قطر، موضع گیری های متفاوتی کرده است.

کشورهای عربی شامل عربستان سعودی و امارات متحده عربی به اتهام حمایت قطر از اخوان المسلمین - که گروهی خشن نیست، اما ریاض آن را تروریست می نامد- روابط خود را با دوحه قطع کردند.
اما توییت های ترامپ متناقض با سیاست رسمی دولت آمریکا در مورد قطر می باشد.

جف دیویس، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، به خبرنگاران گفت: من نمی توانم در این مورد چیزی بگویم. آنچه که می توانم بگویم این است که ما در قطر پایگاه و حضور دایمی برای عملیات داریم.

وی، قطر را به خاطر تعهد به امنیت منطقه ستود.

هیتر نوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز با تکرار این سخنان، گفت: روابط ما با قطر محکم بوده و دانا شل اسمیت، سفیر آمریکا در دوحه در توییت خود گفت: دو کشور کارهای مشارکتی دارند.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین روز دوشنبه به همراه چند کشور عربی دیگر تمامی روابط خود را با دوحه به اتهام حمایت قطر از تروریسم، قطع کردند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها