نقش عربستان در انفجار سفارت ایران و حملات تهران

نقش عربستان در انفجار سفارت ایران  و حملات تهران
چهارشنبه 24 خرداد 1396 - 03:32

حسین امیر عبد اللهیان از نقش سرویس جاسوسی عربستان در انفجار سال 2013 میلادی در برابر سفارت ایران در بیروت و نیز نقش این کشور در حملات ترویستی اخیر تهران پرده برداشت.

العالم - ایران

امیر عبد اللهیان، مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی و دستیار علی لاریجانی، در صفحۀ اجتماعی خود، نوشت: «بندر [بن سلطان] رييس سرويس امنيتي رياض عمليات تروريستي نوامبر٢٠١٣ عليه سفارت ايران در بيروت راهدايت كرد. اكنون رياض مظنون اصلي وقايع تروريستي تهران است».

اظهار نظر امیر عبد اللهیان ساعاتی پس از سخنان محمد جواد ظریف، وزیر خارجۀ ایران، مطرح شد که در اجلاس اسلو فروم، در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا ایران گفته عربستان پشت حملات تروریستی تهران است؟ گفت: «مسوولان عربستان صحبت هایی کردند و به طور علنی گفتند جنگ را به داخل ایران می بریم و این تهدید مستقیم است، همان روز که حمله کردند وزیر خارجه عربستان توییت کرد».

بمب‌گذاری ۲۸ آبان ۱۳۹۲ (۱۹ نوامبر ۲۰۱۳) در بیروت، توسط دو عامل انتحاری در مقابل سفارت ایران در بیروت انجام گرفت و براثر آن ۲۳ نفر از جمله رایزن فرهنگی ایران در بیروت کشته شدند. گردان عبدالله عزام، از گروه جهادی سَلَفی وابسته به القاعده مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت. علی حسن خلیل، وزیر بهداشت لبنان، آمار نهایی تلفات این حمله را ۲۳ کشته و ۱۴۶ زخمی عنوان کرد.


 

پربیننده ترین خبرها