قطر و همسایگانش ... «به سوی جنگ پیش می‌روند»

قطر و همسایگانش ... «به سوی جنگ پیش می‌روند»
جمعه 2 تير 1396 - 23:52

کارشناس مرکز پژوهشی «والدای» گفت درگیری های سیاسی در منطقه خلیج فارس که محور آن مسألۀ است، تهدید جنگ را پدید آورده است.

العالم - خاورمیانه

به گزارش پایگاه خبرگزاری اسپوتنیک ، کونستانتین ترویوتسیف گفت که  برای دوحه بسیار دشوار خواهد بود که بتواند برای عادی سازی خواسته های کشورهای محاصره کننده قطر، به این خواسته ها عمل کند.
اوایل ماه ژوئن، عربستان سعودی، امارات، بحرین، مصر ، لیبی و یمن از قطع روابط دیپلماتیک خود با قطر به اتهام حمایت این کشور از تروریسم و دخالت درامور داخلی آن کشورها خبر دادند. سپس هشت کشور دیگر نیز به جمع این کشورها ملحق شدند.
قطر همه اتهامات وارد شده را رد و تاکید کرد که تدابیری را درواکنش به محاصره این کشورها اتخاذ نکرده است. پس از آن عربستان ، مصر ، امارات و بحرین ، لیستی از خواسته های مورد نظر خود از قطر را با هدف عادی سازی روابط با این کشور تهیه کردند که از جمله این خواسته های، بسته شدن پایگاه ترکیه در قطر، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع روابط با ایران بود.
ترویوتسیف درتوضیح این وضعیت گفت که ممکنست این تنش ها به درگیری خطرناک بیانجامد؛ زیرا اگر قطر بخواهد استقلالش را حفظ کند، برایش بسیار دشوار است که بتواند این خواسته ها را عملی کند و درصورتیکه این خواسته ها را عملی نکند، نیز وضعیت درآستانه جنگ قرار خواهد گرفت.
وی گفت خواسته هایی که به قطر ارائه شده، واقع بینانه نیست؛ از این رو، احتمال نمی رود که مسئولان قطری آن را عملی کنند.

215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها