پاسخ رسمی قطر:خواسته های عربستان شدنی نیست

پاسخ رسمی قطر:خواسته های عربستان شدنی نیست
جمعه 9 تير 1396 - 05:42

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر گفت دوحه برای مذاکره درباره قضایای مشروع مورد اهتمام همسایگانش در خلیج فارس آمادگی دارد اما برخی خواسته ها منطقی نیستند.

العالم - خاورمیانه

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم این مقام قطری اعلام کرد که برای گفت و گو با کشورهای عربی پیرامون «قضایای مشروع» برای پایان دادن به بحران در منطقه آمادگی دارد اما فهرست درخواست هایی که هفته گذشته دریافت کرده  شامل مواردی است که به دلیل غیرواقعی بودن قابل انجام نیست.

وی افزود: ما نمی توانیم با داعش، القاعده و حزب الله لبنان قطع رابطه کنیم چون اصلا رابطه ای با آنان نداریم و نیز نمی توانیم اعضای سپاه پاسداران ایران را اخراج کنیم زیرا هیچ کدام از اعضای آنها در قطر نیستند.

شیخ محمد همچنین گفت: با توجه به این موارد ما به این نتیجه رسیدیم که غرض از این مهلت، حل مشکلات مورد نظر نیست بلکه هدف از آن اعمال فشر بر قطر برای عقب نشستن از حق حاکمیت خود است که ما این کار را هرگز نخواهیم کرد.

سفیر امارات در روسیه گفته بود در صورتی که قطر به این درخواست ها توجه نکند با تحریم های جدید مواجه خواهد شد و ممکن است کشورهای عضو شورای همکاری، شرکای تجاری خود را میان تعامل با دوحه یا عدم تعامل مخیر کنند.

202


 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها