افزایش فشار بر اسرای فلسطینی برای تسلیم حماس

افزایش فشار بر اسرای فلسطینی برای تسلیم حماس
جمعه 9 تير 1396 - 19:28

رژیم صهیونیستی برای تشدید فشار بر جنبش حماس در مسئله تبادل اسیران، تدابیر جدیدی علیه اسیران این جنبش در زندان‌های خود اتخاذ کرده است.

العالم – فلسطین اشغالی

به گزارش المیادین، اسرائیل با هدف تشدید فشار بر جنبش حماس برای پیشبرد مذاکرات مربوط به بازگرداندن اجساد دو تفنگدار معدوم صهیونیست، ملاقات اسیران جنبش حماس با خانواده هایشان را ممنوع کرد.

اعضای کنست از این تصمیم استقبال و آن را درست و مناسب توصیف کردند و خواستار اتخاذ تدابیر بیشتری در این باره شدند. ناظران صهیونیست در مقابل هشدار دادند اعمال فشار بر اسیران حماس ممکن است باعث بروز تنش در مرزهای نوار غزه شود.

گلعاد اردان وزیر امنیت داخلی اسرائیل در جلسه کنست گفت: وضع اسیران امنیتی و خرابکار بسیار بدتر از دیگر اسیران است. همینطور هم باید باشد. آنها حق ندارند از تلفن استفاده کنند. آنها حقی برای تحصیل یا مرخصی ندارند. به طور خلاصه، هیچ تسهیلاتی برای آنها در نظر گرفته نمی شود. من می گویم باید شرایط نگهداری خرابکاران حماس را در زندان های اسرائیل بدتر کنیم.

در ادامه این گزارش آمده است: ارتش اسرائیل در پی نگرانی از احتمال بحرانی شدن اوضاع در مرز نوار غزه تصمیم گرفت یک یگان از نیروهای ویژه خود را در اطراف این منطقه مستقر کند تا برای حمله احتمالی در این منطقه آماده باشد. افسران ارتش اسرائیل هم با برگزاری نشست هایی، راهبردی را برای مقابله با جنبش حماس در هر جنگی در آینده آماده کردند.

در حالی که ناظران اسرائیلی، تصمیم حماس برای ایجاد منطقه حائل در مرز مصر را جدی می دانند، دیگر ناظران معتقدند این اقدام حماس، تغییر ریشه ای در دیدگاه این جنبش ایجاد نخواهد کرد و فقط تاکتیکی برای ایجاد فضای آرام در مرزهای مصر است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها