مردم این جزیره نمی میرند

مردم این جزیره نمی میرند
دوشنبه 12 تير 1396 - 02:48

دلیل عمر طولانی توام با سلامتی ساکنان یکی از جزایر ژاپن به راز تبدیل شده و پژوهشگران را به حیرت فرو برده است.

العالم - گوناگون

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در جزیره اوکیناوا در جنوب ژاپن، بسیاری از افراد با سن بیش از صد سال زندگی می کنند و کمتر به بیماری دچار می شوند به همین دلیل ژاپنی ها به این منطقه لقب جزیره بدون مرگ داده اند.

سونی گاناها یکی از اهالی این جزیره که 90 سال سن دارد به راحتی از درخت بالا می رود و هر روز 8 ساعت به باغبانی می پردازد. او به یاد نمی آورد که هرگز بیمار شده باشد.

گرک ویلکوکس، پژوهشگر آمریکایی در زمینه پیری که چند سال برای رمزگشایی از طول عمر ساکنان این جزیره زمان گذاشته است می گوید آنها در هفته به طور میانگین سه وعده ماهی می خورند و از غلات کامل مانند سویا، جو و ذرت و نیز سبزیجات به وفور استفاده می کنند. گیاهان دریایی و پنیر توفوی ژاپنی نیز در جیره غذایی آنها جای به خصوصی دارد.

این پژوهشگر می گوید اهالی جزیره به میزان بسیار کمی با خطر دچار شدن به تصلب شرائین و سرطان های معده، سینه و پروستات روبرو هستند.

بسیاری از دانشمندان معتقدند 25 درصد از میانگین عمر انسان ها توسط عوامل وراثتی تعیین می شود و روش و محل زندگی آنها به میزان 75 درصد در این موضوع تأثیرگذار است.

یکی دیگر از ساکنان جزیره که صد سال سن دارد می گوید هرگز بیمار نشده است.

سالمندان در کنار رژیم غذایی سالمی که دارند مسابقات دو برگزار می کنند و این موضوع را نمی پذیرند که نزدیک شدن به مرز صد سالگی آنها را از انجام کارهایی که دوست دارند بازدارد.

202

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها