تصاویر ... لباس رباتیک آینده سربازان روسیه

تصاویر ... لباس رباتیک آینده سربازان روسیه
سه شنبه 13 تير 1396 - 00:31

دانشگاه ملی تکنولوژی مسکو برای اولین‌بار لباس نظامی تمام رباتیک مجهز به سیستم‌های کمک حرکتی، کلاه هوشمند و واقعیت افزوده را معرفی کرد.

العالم - گوناگون

مقامات بلندپایه روسیه از جمله رئیس جمهور، ولادیمر پوتین امیدوارند که لباس رباتیک در آینده نزدیک به لباس رسمی سربازان ارتش روسیه مبدل شود.
لباس نظامی را نباید تنها یک روپوش نظامی نفوذ ناپذیر در برابر گلوله‌های دشمن در نظر گرفت، چرا که این لباس در واقع یک اسکلت خارجی مجهز به سیستم کمک حرکتی موتوردار است که توانایی حرکتی سربازان در میدان نبرد را دوچندان می‌کند.
بسیاری از کارشناسان معتقدند که عزم مقامات روسیه در ورود به عرصه مدرن سازی تجهیزات جنگی به ویژه به روزرسانی سیستم‌های نبرد انفرادی جزء سیاست‌های اصلی ولادیمر پوتین، رئیس جمهور روسیه است.

شاید یکی از دلایل جدی بودن مقامات روسیه در بحث به روزرسانی نیروی‌های نظامی استفاده از طراحی هوشمندانه و رنگ کاملا تیره و پوشش بدون انعکاس نور به منظور حداکثر کارایی به ویژه در عملیات‌های اطلاعاتی است.
شبکه راشا تودی در مورد موفقیت روسیه در تولید لباس نظامی کاربردی گزارش داد: مقامات روسیه امیدوارند در طول چند سال آینده همه نیروهای نظامی این کشور به امکاناتی همچون لباس نظامی هوشمند با سیستم‌های نوین از جمله سیستم واقعیت افزوده به منظور افزایش تعامل سربازان با یکدیگر در شرایط نبرد واقعی مجهز شوند.

بسیاری از کارشناسان صاحب نام صنایع نظامی جهان بر این باورند که کشور روسیه بر خلاف ظاهر سنتی خود در حال به روز رسانی گسترده اما به صورت محرمانه در همه سطوح نظامی و تسلیحاتی است. در واقع اثبات این ادعا را می‌توان از ساخت اولین تانک رادیو کنترل با مسلسل 30 میلی‌متری و قابلیت حمل شش موشک به خوبی دریافت.
شبکه دولتی راشا تودی همچنین عنوان کرد:  یکی از برنامه‌های بلند مدت ارتش روسیه، جایگزینی‌ نیروهای رباتیک به جای سربازان در ماموریت‌های دشوار و با احتمال تلفات انسانی بالا است.

منبع : isna

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها