طمع "اسرائیل" برای کنترل جنوب سوریه

طمع
جمعه 16 تير 1396 - 10:30

رژیم صهیونیستی به دنبال اجرای نقشه خود جهت ایجاد منطقۀ حائل در جنوب سوریه است.

العالم - سوریه

روزنامه تایمز چاپ انگلیس به نقل از منابعی در خاورمیانه نوشت : اسرائیل به آمریکا و روسیه برای تضمین ایجاد منطقه ای حائل در جنوب سوریه فشار می آورد تا حزب الله لبنان نتواند در این منطقه فعالیت کند.

تایمز در گزارشی نوشت: مذاکراتی بین آمریکا و روسیه درباره آینده جنوب سوریه هم اکنون در امان پایتخت اردن برگزار می شود، و هیئتی اسرائیلی در حاشیه این مذاکرات حضور یافته است. 
این روزنامه انگلیسی به نقل از منابع نظامی خاطرنشان کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مساله ایجاد منطقه حائل را در مذاکرات جداگانۀ خود با رؤسای جمهوری آمریکا و روسیه بررسی کرده است.
منطقۀ حائل که رژیم صهیونیستی درپی ایجاد آن است ، به طول بیش از 30 مایل از شرق بلندی های اشغالی جولان سوریه آغاز می شود و با گذشتن از شهر درعا به شهر سویداء می رسد.
تایمز نوشت : اسرائیل چندی پیش اسلحه و کمک های لجستیک برای گروهی از نیروهای مسلح (تروریست ها) در سوریه فرستاد، و خدمات درمانی در اختیار زخمی های گروه های مسلح قرار داد.
منابع نظامی اعلام کردند : تعداد زخمی های گروه های مسلح که در بیمارستان های اسرائیل برای درمان بستری شده اند ، هزاران نفر است. یکی از این زخمی ها به نام " ابوخالد" می گوید که وی را از خط آتش بس - بین سوریه و اسرائیل -  عبور دادند و به بیمارستانی در شهر نهاریا منتقل کردند.
به نوشتۀ روزنامۀ تایمز ؛ در ابتدای بحران سوریه گروه های مسلح اگر روابط خود با "اسرائیل" را علنی می کردند با فاجعه مواجه شده و چهرۀ آنها در افکار عمومی تخریب می شد، ولی بسیاری از این گروه ها پس از مداخلۀ بسیاری از طرف های خارجی در این بحران و کاهش احتمال حل آن، دیگر به اینگونه مسائل اهمیتی نمی دهند.

214

پربیننده ترین خبرها