زنان و کودکان، سپر آخرین مترهای داعش در موصل

زنان و کودکان، سپر آخرین مترهای داعش در موصل
شنبه 17 تير 1396 - 22:35

گروه تروریستی داعش به منظور متوقف کردن پیشروی نیروهای عراقی به استفاده از زنان و دیگر غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی روی آورده است.

العالم - عراق

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، "سرتیپ عبدالوهاب الساعدی"، معاون فرمانده نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد: گروهک تروریستی داعش در منطقه بسیار کوچکی در موصل در محاصره نیروهای ما قرار گرفته اند، بنابراین به علت استفاده تروریست ها از زنان و کودکان به عنوان سپر انسانی، عملیات پیشروی با کندی بسیار پیش می رود.

الساعدی با اشاره به جمع آوری کودکان و فرستادن آنها به بخشهای مختلف، تاکید کرد: به منظور حفظ جان غیرنظامیان، پیشروی به صورت خانه به خانه نیست، اما عملیات به مرحله ای رسیده که می شود به منظور حفاظت از غیرنظامیان در همان خانه جنگید. به گفته وی تا کنار ساحل رودخانه تنها حدود 75 متر مانده است.

الساعدی که با برنامه "ملفات ساخنه" رادیو اسپوتنیک گفت و گو می کرد، خاطرنشان کرد: پس از آزادسازی کامل موصل مرکز استان نینوا، نیروهای عراقی خود را برای آزادسازی شهرهای تلعفر، حویجه و دیگر مناطقی که هنوز در اشغال تروریست های داعش هستند، آماده می کند. وی افزود: برای نابودی کتمل گروههای تروریستی موجود در این مناطق به زمان زیادی نیاز داریم.

سرلشکر ساعدی در ادامه افزود: هیچ راه گریزی برای فرار تروریست ها از نبرد و سیطره نیروهای عراقی نمانده و هرکسی که به سوی رودخانه فرارکند از سوی نیروهای مستقر در کرانه دیگر کشته می شود.

الساعدی همچنین از بازداشت شماری تروریست فراری در میان آوارگان خبرداد.
221

پربیننده ترین خبرها