بررسی راه مقابله با تکفیر توسط حامیان آن

بررسی راه مقابله با تکفیر توسط حامیان آن
دوشنبه 28 شهريور 1390 - 10:30

درحاليکه به اذعان همه کشورهاي منطقه، صدور فتواهاي تکفيري از سوي علماي سعودي، بعنوان عامل اصلي بحرانها و درگيري هاي فرقه اي در اين کشورها بشمار مي آيد؛ آل سعود تصميم گرفته است کنفرانسي بين المللي را براي بررسي تکفير و راه هاي مقابله با آن برگزار کند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه الشرق الاوسط امروز در خبری اعلام کرد، شاهزاده "نایف بن عبدالعزیز" معاون دوم نخست وزیر، و وزیر کشور سعودی به نیابت از "ملک عبدالله بن عبدالعزیز" پادشاه این کشور، عصر فردا سه شنبه کنفرانس بین المللی "پدیده تکفیر .. دلایل، پیامدها، و راه های مقابله با آن" را در شهر مدینه آغاز می کند.

براساس این گزارش، در این کنفرانس که با مشارکت دانشگاه اسلامی "بن سعود"  و با حضور شماری از شخصیت های بین المللی برگزار می شود، 120 پژوهشگر از 24 ملیت مختلف شرکت می کنند. علاوه بر آن 45 عالم دینی از ملیت های مختلف نیز در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

تصمیم سعودی ها برای برگزاری کنفرانسی تحت این عنوان، درحالی اتخاذ شده است، که حمایت آل سعود از مفتی های تکفیری همواره اعتراض و نگرانی کشورها منطقه را برانگیخته است. چراکه فتواهای تکفیری علمای سعودی عامل اصلی بحرانها و کشتار مردم بیگناه بر اثر درگیری های طایفه ای و فرقه ای بوده است.

فتواهایی که تا کنون بر اثر آن هزاران نفر در عراق، افغانستان، یمن و ... قربانی شده اند.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها