لحظاتی با اسیران فلسطینی ازدریچه العالم

لحظاتی با اسیران فلسطینی ازدریچه العالم
پنج‌شنبه 5 آبان 1390 - 07:18

غزه (العالم)ـ دوربين العالم اسيران آزاد شده را در يک گردش تفريحي دريايي همراهي و لحظاتي را که آنها براي سال هاي طولاني از آن محروم بودند، به ثبت رساند.

موسسات فلسطيني مسوول امور اسيران در غزه، تلاش هاي بسياري براي ادغام اسيران آزاد شده در جامعه و کمک به آنها براي بازگشت به زندگي طبيعي انجام مي دهند که برنامه ريزي براي يک گردش تفريحي جهت زدودن خاطرات تلخ دوران اسارت جزيي از اين برنامه هاست.

اين سفر نخستين گردش براي برخي از اسيران آزاد شده از بيش از 20 سال پيش تاکنون بود، چيزي که آنها به شدت به آن نياز داشتند تا بار ديگر به زندگي طبيعي خود در کنار خانواده هايشان بازگردند و آنچه را که در زندان هاي رژيم اشغالگر بر آنها گذشته است، پشت سر بگذارند.

معاذ ابوشرخ اسير فلسطيني که به همراه ديگر اسيران به جمع اين گردش تفريحي پيوسته است، در گفت وگو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: آزاد شدن پس از دوره هاي طولاني اسارت نيازمند فرصت براي بازگشت به جريان طبيعي زندگي است.

وي افزود: استقبالي که هموطنان فلسطيني از ما به عمل آوردند ، بسياري از موانع را پيش روي ما برداشت و ثابت کرد که مردم قدردان مبارزان و رزمندگان عرصه نبرد با رژيم صهيونيستي هستند.

اين گردش سرشار از لحظات شادي و سرور بود به گونه اي که همگي به دنبال لبخند زدن و مشارکت در شادي و ثبت خاطراتي جديد بودند تا شايد خاطرات دردناک گذشته را محو کنند.

همواره اسيران در آرزوي سفر در دريا بدون هيچ قيد و بندي بودند. يکي از اين اسيران آزاد شده فراس ابوشخيدم است که براي سال هاي طولاني در زندان رژيم صهيونيستي بود و در ساحل غزه با خانواده اش که از الخليل آمدند، ديدار کرد تا وي را در نخستين سفرش در کشتي آزادي همراهي کنند.

ابوشخيدم از اين سفر ابراز خرسندي و رضايت کرد و گفت: اين احساس بسيار زيباست و آرزو مي کنم که همه اسيران بازگردند تا زندگي طبيعي خود را از سر بگيرند.

فراس ابوشخيدم براي شرکت در اين سفر دريايي مردد بود ولي بالاخره تصميم گرفت آنچه که از اندوه و غم در درونش از دوران اسارت باقي مانده، به دريا بيفکند و به دنياي جديدش بازگردد و از خاطرات دردناک گذشته رها شود.

همه مردم غزه و همه آنهايي که در اين سفر با اسيران بودند، تلاش کردند تا اين اسيران طعم خوشبختي، شادي و آزادي واقعي را احساس کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها