چین و روسیه در تیررس موشکهای اسرائیل

چین و روسیه در تیررس موشکهای اسرائیل
يکشنبه 15 آبان 1390 - 09:25

رژيم اشغالگر اخيرا از آزمايش يک موشک بالستيک خبر داد که چين و روسيه را نيز در تير رس موشکهاي اين رژيم قرار مي دهد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، این موشک که "اریحا 2" نام دارد، از نوع موشکهای بالستیک قاره پیما است.

همزمان با پرتاب این موشک، مقامات رژیم صهیونیستی از آزمایش موتور جدید یک موشک در دومین روز از  نوامبر جاری خبر دادند.

این موشک سه مرحله ای می تواند کلاهک 750 کیلويی را بیش از ده هزار کیلومتر حمل كند، که در صورت صحت اخبار، برد این موشک به نیویورک و توکیو هم خواهد رسید.

البته با توجه به توانایی حمل کلاهک 750 کیلویی، چین و روسیه نیز در تیررس موشک‌های هسته‌ای رژیم اسرائیل قرار گرفتند.

این موشک علاوه بر کلاهک هسته ای می تواند کلاهکهای چند مرحله را حمل کند.

 

بی توجهی مجامع بین المللی به اینگونه آزمایشها، و سکوت آنها در برابر تهدید آشکار کشورهای منطقه از سوی رژیم اشغالگر  بیانگر سیاست یک بام و دو هوا و متناقض مدعیان دمکراسی و صلح جهانی است؛ چراکه آنها با نادیده گرفتن فعالیتهای مخفی هسته ای رژیم اشغالگر و ساخت و توسعه تسلیحات هسته ای در اراضی اشغالی؛ فعالیتهای مسالمت آمیز هسته ای ایران را که مستقیما زیر نظر بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد، بعنوان تهدیدی برای منطقه و جهان تلقی می کنند.

 

با توجه به اینکه این آزمایش 2 روز پس از تهدید نتانیاهو صورت گرفته، این اقدام رژیم اشغالگر می تواند زنگ خطری برای کشورهای فرامنطقه ای و حتی روسیه باشد.

 

آزمایش این موشک در این برهه زمانی همچنین بیانگر هراس رژیم صهیونیستی از تحولات منطقه و ضعف روز افزون این رژیم درنتیجه بحرانهای داخلی و خارجی است.

با وجود وابستگی کامل توان نظامی رژیم اشغالگر به آمریکا و غرب، مقاومت فلسطین نشان داد که صهیونیستها هنوز از رهگیری و مقابله با موشکهای دست ساز گروه های مقاومت فلسطین ناتوان هستند.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها