گزينه‌هاي سياسي فرا روي فلسطيني‌ها:

موضوع مذاکرات عباس و خالد مشعل در قاهره

موضوع مذاکرات عباس و خالد مشعل در قاهره
دوشنبه 16 آبان 1390 - 08:46

رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين اعلام کرده است، در ديدار با رئيس دفتر سياسي حماس در قاهره موضوع گزينه‌هاي پيش‌روي فلسطيني‌ها، مانند انتخابات عمومي و تشکيلات خودگردان را بررسي خواهد کرد.

به گزارش تارنماي شبکه خبري العالم به نقل از مسئولان فلسطيني آگاه، "محمود عباس" در جلسات اخير با سران فلسطيني گفته است، در ديدار با "خالد مشعل"، که پس از عيد قربان انجام خواهد شد، گزينه‌هاي سياسي فراروي فلسطيني‌ها، ازجمله برگزاري انتخابات، را بررسي خواهد کرد.

مسئولان فلسطيني به نقل از محمود عباس اعلام کردند، عباس در ديدار با خالد مشعل مسائلي، مانند برگزاري انتخابات رياست تشکيلات خودگردان، مجلس قانونگذاري و شوراي ملي در ماه مي آينده را که همزمان است با سالگرد توافق آشتي ملي، گفت‌وگو خواهد کرد.

به گفته اين مسئولان، عباس از"محمود العالول"، مسئول کميته بسيج و سازماندهي جنبش فتح، و "محمد الشروع"، مسئول سازمان‌هاي مردمي، خواسته است زمينه برگزاري انتخابات را فراهم کنند.

به گفته اين منابع عباس، چند روز پيش در جلسه اخير شوراي انقلابي جنبش فتح، گفته بود: در ديدار با خالد مشعل درباره برگزاري انتخابات عمومي ماه مه يا حتي پيش از اين ماه مانند ژانويه يا فوريه، گفت‌وگو خواهم کرد و لازم است از هم اکنون زمينه برگزاري انتخابات فراهم شود.

در همين حال، یک مقام مسئول در جنبش فتح نيز اعلام کرد: يکي از اعضاي جنبش فتح به محمود عباس پيشنهاد کرد، خودش رياست فراکسيون فتح را در انتخابات آينده برعهده گيرد، اما وي به شدت مخالفت کرد و گفت، ديگر در انتخابات شرکت نخواهد کرد و رهبران فتح بايد درباره فرد ديگري به توافق برسند.

در اين خصوص، مسئولان فلسطيني ديگري نيز اعلام کردند، عباس در ديدار با مشعل گزينه‌هاي سياسي آينده، به ويژه آينده تشکيلات خودگردان با توجه به مخالفت اسرائيل با گزينه دو کشور، گفت‌وگو خواهد کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها