باراک: تصمیمی برای حمله به ایران وجود ندارد

باراک: تصمیمی برای حمله به ایران وجود ندارد
سه شنبه 17 آبان 1390 - 14:09

وزير جنگ رژيم اشغالگر خبرهاي منتشر شده درباره تصميم براي اقدام نظامي عليه ايران را رد کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "ایهود باراک" امروز در اظهاراتی، از مواضع "مئیر داگان" رییس سابق موساد که مخالفت خود را با نظر باراک و نتانیاهو برای اقدام نظامی علیه ایران اعلام کرده بود، انتقاد کرد.

وی مدعی شد: "چرا می شنویم یک روزنامه نگار معروف به مردم می گوید اسرائیل 100 هزار کشته خواهد داشت، یا یک روزنامه داخلی مدعی می شود این جنگ موجب ویرانی اسرائیل می شود، یا یک عضو محترم کنیست می گوید که مقبره ها گنجایش کشته ها را نخواهد داشت؛ من این سئوال را مطرح می کنم که چرا به این مقدار رعب و وحشت ایجاد می کنید، ما در منطقه خاورمیانه قدرتمندترین هستیم، و این امر همین طور باقی خواهد ماند".

باراک خاطرنشان کرد: درست است که جنگ یک تفریح تابستانی نیست ولی بر اساس کدام سناریو؛ 50 هزار و یا 5 هزار و یا حتی پانصد نفر کشته نخواهند شد.

وزیر جنگ رژیم اشغالگر با رد خبرهای منتشر شده درباره اتخاذ تصمیمی از سوی او و نتانیاهو برای حمله به ایران گفت: طبیعی است که این امر نیازمند بررسی جدی است؛ و همچنین طبیعی است که هر تصمیمی در این خصوص باید از سوی کابینه تأیید شود.

باراک درباره تصمیم گیری برخلاف نظر فرماندهان دستگاه های امنیتی گفت: تاهنگامی که فرماندهی نظامی مسئول طرح ریزی باشد، هر احتمالی امکانپذیر است؛ این امر بسیار اهمیت دارد که فرماندهی سیاسی به نظر مسئولان نظامی و اطلاعاتی گوش دهد، ولی تصمیم گیری در نهایت برعهده رهبری سیاسی است.

 

وی درخصوص آزمایش موشک "حیتس" و تمرین های اخیر نیروی هوایی رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: موعد برگزاری این تمرین ها قبلا تعیین شده بود، و فقط از نظر زمانی با فضای رسانه ای درباره حمله احتمالی به ایران همزمان شد؛ و هیچ ارتباطی بین این رویدادها وجود ندارد.

 

باراک همچنین درباره گزارشی که قرار است آژانس بین المللی انرژی اتمی منتشر کند، احتمال تأثیر این گزارش بر افزایش تحریم های بین المللی علیه ایران را ضعیف دانست.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها