تشکیل یگان حفاظت از لوله گاز مصر به اسرائیل

تشکیل یگان حفاظت از لوله گاز مصر به اسرائیل
يکشنبه 22 آبان 1390 - 07:33

يک مسئول مصري از تشکيل يگان ويژه نظامي حفاظت از مسير خط لوله گاز اين کشور به رژيم صهيونيستي و اردن خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل از خبرگزاری فلسطینی "معا"، استاندار استان شمال سيناي مصر اعلام کرد: در نشست تامين امنيت ايستگاههاي گاز و خط لوله گاز طبيعي صادراتي به اردن و اسرائيل مقرر شد تا یگاني نظامی متشکل از همه نیروهای امنیتی ذیربط برای حضور دائمی در ايستگاههاي فرعي و اصلي این خط لوله تشکیل شود.

سرلشکر "عبدالوهاب مبروک" افزود: يک رديف سيم خاردار اطراف ديوار خارجي ساختمان ايستگاههاي گاز کشيده شد و طول ديوار اطراف هر ايستگاه نیز با سيم خاردار بالاتر برده شد و ايستگاهها مجهز به پروژکتورهاي قوي و دوربينهاي مراقبت شدند.

وي افزود: این تصميم درراستای اعتماد به قبايل منطقه سينا براي تامين امنيت ايستگاهها و خط لوله گاز گرفته شد به گونه ای که قراردادی بین این قبائل و شرکت مالک این ايستگاهها و خط لوله امضا شد و براساس آن همچنین هشت نفر از اعضای قبايل بين هر دو ايستگاه نگهباني خواهند داد.

مردم مصر درپی سرنگونی رژیم "حسنی مبارک" دیکتاتور پیشین کشورشان، خواهان قطع صادرات گاز به رژیم صهیونیستی هستند و بارها با برگزاری تظاهرات و حمله به سفارت این رژِیم در شهر قاهره، مخالفت خود را با ادامه روابط مصر با صهیونیستها ابراز داشته اند.

خط لوله گاز مصر به رژیم صهیونیستی تاکنون چندین بار در مخالفت با صدور گاز به این رژیم، منفجر شده است.

پربیننده ترین خبرها