پژوهشگر و نويسنده مصري :

افزایش حوزه نفوذ وهابیت در عربستان

افزایش حوزه نفوذ وهابیت در عربستان
جمعه 27 آبان 1390 - 07:27

يک پژوهشگر و نويسنده مصري، وليعهدي "نايف بن عبدالعزيز" را سبب افزايش نفوذ وهابي ها در عربستان سعودي و بسته شدن مسير اصلاحات ادعايي شاه اين کشور دانست.

"فکري عبدالمطلب" در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: استعفاي شاهزاده "طلال بن عبدالعزيز" از شورای بيعت درپی آن صورت گرفت که ارزش و اعتبار او در داخل خاندان سعودی - با وجود داشتن ثروت فراوان - زير سوال رفته است.

عبدالمطلب افزود: ولايت عهدي نايف به معناي تقويت نفوذ وهابي ها و بستن راه اصلاحات مورد ادعای "عبدالله بن عبدالعزیز شاه سعودی است لذا وارد عمل شدن طلال موجب کاهش نفوذ نايف و نهادهای وهابي طرفدار او مي شود.

این نویسنده و تحلیلگر سیاسی اظهار داشت: تحولات درون خاندان سعودی همواره محرمانه است لذا برای ناظران سیاسی هر اندازه هم رابطه نزديکي با خاندان سعودی داشته باشند، سخت است که بداند در داخل این خاندان چه مي گذرد اما به هر صورت، باید گفت که طلال هم بدون تفاهم و هماهنگي با برخي جناح ها در وزارتخانه های دفاع و خارجه آمريکا جرات استعفا نداشته است.

عبدالمطلب در پایان افزود: آمريکا، قطر و عربستان با دخالتهاي پي درپي در انقلابهاي منطقه، در تلاش براي منحرف کردن این انقلابها به سمت تشکیل نظام هايي هستند که تحت اداره ائتلاف سلفيها و وهابي های همسو با غرب، آمريکا و رژيم اشغالگر باشد.

پربیننده ترین خبرها