رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند:

فلسطین به آغوش اسلام باز خواهد گشت

فلسطین به آغوش اسلام باز خواهد گشت
شنبه 14 خرداد 1390 - 13:47

رهبر معظم انقلاب اسلامي تاکيد کردند: فلسطين تجزيه پذير نيست و يکپارچه متعلق به مسلمانان است و بدون ترديد به آغوش اسلام بازخواهد گشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب، حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: راه حل هاي آمريکايي در قضيه فلسطين به نتيجه نخواهد رسيد و راه حل اين مسئله همان پيشنهادي است که جمهوري اسلامي ايران چند سال قبل ارائه کرد و براساس آن، نوع رژيمي که بر کل فلسطين حکومت خواهد کرد براساس همه پرسي از مردم اين سرزمين مشخص خواهد شد.

ايشان افزودند: پس از برقراري حکومت مورد نظر ملت فلسطين در کل اين سرزمين، مردم  فلسطين درباره صهيونيست هايي که از خارج به اين کشور آمده اند تصميم گيري خواهند کرد.

براساس این گزارش در بيست و دومين سالروز فراق امت و امام، ملت مومن و قدرشناس ايران، امروز (شنبه) حرم مطهر روح خدا را، به عرصه تجلي وفاداري عميق ايرانيان به راه و مکتب امام تبديل کرد و با ابراز پرشورترين احساسات، بارديگر با جانشين خلف خميني کبير، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، پيمان هوشياري، بصيرت و استقامت بست.

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ادامه بیاناتشان در اجتماع ملت وفادار در بيست و دومين سالگرد ارتحال امام که به بررسي مسايل منطقه اختصاص يافت، بيداري عظيم اسلامي در شمال آفريقا و منطقه را حوادثي بسيار مهم و تاريخ ساز خواندند و افزودند: حوادث مصر، تونس، ليبي، يمن و بحرين هر کدام حکم و تحليل خود را دارد اما وقتي ملتي بيدار شد و احساس قدرت و توانايي يافت هيچ چيز مانع پيروزي او نخواهد شد.

ايشان افزودند: نظام سلطه، شيطان بزرگ و صهيونيست هاي خونخوار ، تلاش مي کنند پيروزي نهايي ملتها تحقق نيابد اما اگر ملتهاي بيدار شده به نداي قرآني صبر و استقامت پايبند و به وعده هاي الهي مطمئن باشند، بدون ترديد پيروز خواهند شد.

حضرت آيت الله خامنه اي سياست غرب در ليبي را ايجاد کشوري ضعيف و بي رمق داشتند و افزودند: ليبي کشوري مهم و داراي منابع سرشار نفت است و در يک قدمي اروپا قرار دارد و غرب مي خواهد با ايجاد جنگ داخلي، آن را ضعيف کند تا بعد بطور مستقيم يا غيرمستقيم کنترل آن را بدست گيرد.

ايشان اوضاع يمن را هم مشابه ليبي دانستند و درباره بحرين افزودند: مردم بحرين در مظلوميت مطلق بسر مي برند و غرب و همدستانش مي خواهند با اطلاق حرکت شيعي، حرکت مردم بحرين را طائفه اي جلوه دهند البته اکثريت مردم بحرين در طول تاريخ شيعه بوده اند اما مسئله بحرين، مسئله شيعه و سني نيست بلکه اين ملت مظلوم خواهان حقوق اوليه خود يعني حق راي و نقش آفريني در تشکيل دولت و حکومت است.

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: آمريکاييهاي دروغگو و خدعه گر با همه ادعاي طرفداري از حقوق بشر و دموکراسي، در سرکوب مردم بحرين فعال هستند البته آنها مي گويند سعودي ها به بحرين رفته اند اما همه مي دانند که سعودي ها بدون چراغ سبز آمريکا نمي توانستند اين کار را بکنند به همين علت آمريکايي ها هم در قضاياي بحرين مسئولند.

رهبر انقلاب اسلامي، اسلامي بودن، "ضدآمريکايي و ضدصهيونيستي" و مردمي بودن را سه شاخص عمده حرکتهاي مردمي در منطقه خواندند و افزودند: اين ويژگي ها، بخصوص در انقلاب درخشان ملت مصر کاملا آشکار است.

ايشان تاکيد کردند: جمهوري اسلامي هر جا حرکتي را با اين شاخص ها مشاهده کند با آن همراه خواهد بود اما اگر ببينيم که تحريک آمريکا و صهيونيست ها در کارست با آن حرکت همراهي نمي کنيم چراکه مطمئنيم شيطان بزرگ و همدستانش به نفع ملتها، کار نخواهند کرد.

حضرت آيت الله خامنه اي، ملتهاي منطقه و شمال آفريقا را به هوشياري در مقابل تحرکات غرب فراخواندند و افزودند: کمک هاي به ظاهر دوستانه آمريکا از راههاي تسلط بر ملتهاست و مردم منطقه بخصوص ملت مصر با آن ميراث غني اسلامي - فرهنگي بايد مراقب باشند که دشمني که از در بيرون رفته است از پنجره بازنگردد.

ايشان حرکت عظيم مردم مصر در مسئله فلسطين و غزه و گذرگاه رفح را بسيار با ارزش خواندند و افزودند: لازم است اينگونه حرکات ادامه يابد تا به فضل الهي، اهداف انقلاب مصر، کاملاً تحقق يابد.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به ضرورت هوشياري در مقابل تلاش نظام سلطه براي ايجاد فاصله ميان ملتهاي منطقه و ملت ايران افزودند: در برخي کشورها از جمله مصر، تکفيري ها و وهابي ها در تلاشند ميان مردم نيز اختلاف بياندازند که بايد هوشيار بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ادامه سخنانشان در اجتماع عظيم و نوراني قشرهاي مختلف مردم سراسر کشور، همچنین با تبيين ويژگي‌هاي بيداري اسلامي ملت‌هاي منطقه به عنوان تحقق پيش بيني مبارک امام، معناي حقيقي ارادت عميق و

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها