حقوقدان بحرینی :

احتمال از سرگیری سرکوب ها در بحرین

 احتمال از سرگیری سرکوب ها در بحرین
دوشنبه 16 خرداد 1390 - 15:26

يک حقوقدان و فعال سياسي بحريني احتمال داد در ماه ژوئيه وضعيت فوق العاده دوباره اجرا و سرکوب مردم از سرگرفته شود.

عباس العمران روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم ضمن تاکید بر اینکه لغو حالت فوق العاده و دعوت به گفتگو از سوی رژیم  اقدامی نمایشی بوده است، گفت : نظام بحرين تحت فشارهاي بين المللي با هدف دستيابي به راهکاری در حل بحران اين اقدامات را در دستور کار خود قرار داده است.

وي تاکيد کرد: مقام های رژيم به ويژه وليعهد و نخست وزير مي خواهند بحران سياسي  را از طريق نيرنگ و فريبکاري حل کنند تا بتوانند اقتصاد خسارت ديده کشور را از خسارت نجات دهند.

العمران ضمن تاکید بر مخالفت هیئت برگزاری مسابقات اتوموبیلرانی جایزه بزرگ بحرین تصريح کرد: لغو حالت فوق العاده از خواسته هاي هیئت برگزار کننده مسابقه فرمول یک بود، چون آنها را با برگزاري مسابقات در زمان برقراری وضعيت فوق العاده موافق نبودند.

حقوقدان و فعال سیاسی بحرینی گفت : مديريت مسابقات برعهده وليعهد بحرين است و وی به همين دليل با لغو وضعيت فوق العاده در کشور موافقت کرد تا با برگزاری مسابقات اقتصاد خسارت ديده بحرين که به وي و نخست وزیر(عموي پادشاه) خسارت زيادي وارد کرده است، جاني دوباره بدهد.

وي تاکيد کرد بيش از 50 پزشک بحريني بازداشت، بيش از 80 نفر در دادگاه هاي نظامي بحرين محاکمه و افراد زيادي ناپديد شده اند.

وی گفت : ما شاهد نقض گسترده حقوق بشر در بحرين بوده ايم و درچنين شرايطي که مردم با سرکوب شديد روبرو هستند، مسئولان بحريني خواستار گفتگو با مخالفان شده اند.

العمران در پایان گفت : يکي از اصول گفتگو، بازگشت اوضاع بحرين به زمان پیش از اشغال به دست نيروهاي سعودي است.هراقدامي که بعد از اشغال کشور بر مردم تحميل شده است، باید لغو شده، تحقيقات بي طرفانه اي درباره اقدامات سرکوبگرانه اخير صورت گيرد و عاملان اين حوادث شناسايي شوند.

وی افزود : همچنین به مردم بحرين حق تعيين سرنوشت و انتخاب دولت داده شود و به خانواده رژیم حاکم اجازه داده نشود برارتش و نيروهاي امنيتي سلطه داشته باشند.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها