نماینده شورای قانونگذاری فلسطین:

جنبش فتح، مانع آشتی در فلسطین

جنبش فتح، مانع آشتی در فلسطین
چهارشنبه 30 آذر 1390 - 06:15

نماينده فراکسيون جنبش حماس در شوراي قانونگذاري فلسطين جنبش فتح را به مانع تراشي در راه اجراي مفاد توافقنامه آشتي ملي در فلسطين بويژه تشکيل دولت وحدت ملي متهم کرد.

"عبدالجبار الفقها" عضو فراكسيون حماس در شوراي قانونگذاري فلسطين در اين باره به خبرنگار العالم گفت: لازم است جنبش فتح براي پايان دادن به پيوندهاي امنيتي با آمريكا و اشغالگران صهيونيست كه تاكنون مانعي براي اجراي صادقانه آشتي ملي بوده است، هر چه زودتر اقدام كند.

"ديميتري دلباني" عضو شوراي انقلابي جنبش فتح نیز به خبرنگار شبكه العالم، گفت: جنبش فتح از آشتي ملي حمايت و در راستاي آن حركت مي كند و آماده است در راستاي تحقق آن، امتيازات مختلف بدهد.

با این حال، به نظر مي رسد طرفين قبل از آغاز اجراي توافقنامه آشتي ملي و تشكيل كابينه وحدت ملي كه به گفته منابع فلسطيني قبل از برگزاري انتخابات آينده انجام می شود، منتظر تحولات منطقه اي هستند.

"عادل سماره" نويسنده و تحليلگر فلسطيني به شبكه خبري العالم گفت: ممكن است در مرحله آينده و به ويژه در سايه تحولات كشورهاي عربي، وضعيت كنوني ادامه داشته باشند؛ به ويژه اينكه فتح و حماس به طور دقيق از تحولات آينده خبر ندارند.

صبح روز گذشته جلسه گفتگوهاي ملي فلسطيني ها در قاهره با حضور گروههاي مختلف از جمله فتح، حماس و جهاد اسلامي برگزار شد.

شركت كنندگان در اين نشت تأكيد كردند که هدف اصلي از گفتگو پايان دادن به دودستگي ميان فلسطيني ها، تلاش در زمينه يافتن راه حل براي مشكلات اصلي از جمله تشكيل كابينه، نهادهاي امنيتي، آشتي اجتماعي، انتخابات پارلماني و رياست تشكيلات خودگردان و همچنين تحكيم پيوندهاي برادري ميان گروههاي مختلف است.

با وجود اينكه فلسطيني ها در ماه مي گذشته توافقنامه آشتي ملي را اجرا كرده اند، اما تاكنون قادر به اجراي بارزترين بند آن يعني تشكيل دولت وحدت ملي نبوده اند؛ این در حالیست که مهم ترين وظيفه دولت آينده نظارت بر انتخابات فلسطين خواهد بود.

20-20:43

پربیننده ترین خبرها