شکست آمریکا و عربستان در یمن

شکست آمریکا و عربستان در یمن
چهارشنبه 5 بهمن 1390 - 18:03

قاهره، العالم- سخنگوي رسمي کميته مقدمات گفت و گوي ملي يمن تأکيد کرد، عربستان سعودي، آمريکا و هيچ طرف ديگري، توانايي نفوذ و سلطه بر انقلاب مردم يمن را ندارند.

"محمد الصابری" شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: عربستان سعودی تلاش کرد تا از طریق القاعده در یمن بحران های فرقه ای ایجاد کند، ولی این توطئه که آمریکا و عبدالله صالح از آن حمایت می کردند شکست خورد.

وی افزود: یمن دیگر هیچگاه تحت قیمومت سعودی ها قرار نخواهد گرفت.

الصابری خاطرنشان کرد: انقلاب یمن با حمایت میلیونی مردم این کشور همراه شد، و حتی اگر عربستان فکر کند که می تواند این انقلاب را تحت تأثیر قرار دهد در اشتباه است، زیرا دراین صورت باید هزینه بسیاری را برای مقابله با ملت یمن بپردازد.

الصابری اظهار داشت: برخی به دنبال پر رنگ کردن حضور طرفهای خارجی در یمن هستند، امری که بر گروه اندکی از یمنی ها تأثیر می گذارد، ولی با توجه به اراده جوانان یمنی اینگونه اقدامات تأثیری بر صحنه سیاسی کشور نمی گذارد.

وی درباره خروج عبدالله صالح پس از گرفتن مصونیت از پارلمان گفت: فرار صالح از عدالت مسأله ای موقت است، و دیر یا زود دیکتاتور یمن به دستگاه قضایی تحویل داده می شود.

الصابری خاطرنشان کرد: صالح قصد داشت به امریکا برود، ولی هنگامی که متوجه شد در آمریکا تلاشهایی برای محاکمه او وجود دارد، به عمان رفت.

 

 

SAM-25-15:44

 



پربیننده ترین خبرها