رئيس شوراي مشورتي جمعيت الوفاق:

وخامت اوضاع سیاسی و امنیتی بحرین

وخامت اوضاع سیاسی و امنیتی بحرین
پنج‌شنبه 6 بهمن 1390 - 17:15

منامه - العالم- رئيس شوراي جمعيت وفاق گفت، اوضاع سياسي و امنيتي بحرين از چند هفته پيش و به ويژه درپي شهادت چند نفر از انقلابيون بحريني رو به وخامت نهاده است.

شدت سرکوب ها در بحرین به گونه ای است که در 24 ساعت گذشته 4 جوان بحرینی به دست ماموران امنیتی آل خلیفه شهید شده اند.

"جميل كاظم" روز پنج شنبه درمصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: تحولات بحرين لحظه به لحظه است، و سركوب تظاهرات مسالمت آميز مردم ادامه دارد.

جمیل کاظم با اشاره به شهادت و مجروح شدن شماری از شهروندان طی روزهای اخیر گفت: نیروهای آل خلیفه در حمله به مناطق مسکونی به خانه ها و دارايي ها مردم خساراتي وارد کردند.

رئيس شوراي جمعيت وفاق، اظهار داشت: تنش هاي امنيتي در بحرين به ويژه از صبح امروز تشديد شده است و درگيري در مناطق النعيم و الديه و مناطقي كه شهدا درآن تشييع شدند، جريان دارد؛ نيروهاي امنيتي از ابزارهاي مختلف براي سركوب اعتراضات مسالمت آمیز مردم كه خواهان مطالبات مشروع خود هستند، استفاده مي كنند.

جمیل كاظم با اشاره به یورش شبانه نیروهای امنیتی به منازل مردم، گفت: وزارت كشور بحرين و مسئولان كشور تدابيري را به منظور جلوگيري از برگزاري هرگونه راه پيمايي مردم به ويژه در پايتخت بحرين به بهانه های مختلف اتخاذ كرده اند، اين درحاليست كه به راحتي مجوز مشاركت در راه پيمايي ها و تجمعات را براي طرفداران رژيم آل خليفه صادر مي كنند.

جمیل كاظم تصريح كرد: مسئولان رژيم آل خليفه تلاش مي كنند كه فعاليت هاي مخالفان يا گروه هاي جوانان در روستاها و مناطق دور دست و به دور از چشمان رسانه ها و سازمان هاي بين المللي و حقوقي باشد.

جمیل کاظم همچنین هشدار داد؛ جان آیت الله شيخ عيسى أحمد قاسم و ديگر شخصيت ها و علماي بحريني، رهبران گروه هاي سياسي و  فعالان سياسي، با توجه به تهديد گروه هايي كه از سوي برخي جریان هاي شناخته شده حمايت مالي، تسليحاتي و پشتیبانی مي شوند، درمعرض خطر قرار دارد.

 

26 - 14:20

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها