تحصن نظامیان یمنی در حمایت از انقلاب

تحصن نظامیان یمنی در حمایت از انقلاب
شنبه 8 بهمن 1390 - 17:11

يک فعال حقوقي يمني گفت : تظاهرات و تحصن نظاميان يمن در ادامه اعتراضات مردمي در همه شهرهاي اين كشور و حمايت از انقلاب است و اين نخستين بار نيست كه نظاميان اعتراض مي كنند.

" هاني الاسودي" روز شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم افزود: تحصن بسياري از افسران براي بركناري محمد صالح الاحمر فرمانده نيروي هوائي و برادرناتني علي عبدالله صالح با هدف مقابله با ضدانقلابيون برگزار شده است.

انقلاب يمن در روز 11 فوريه 2011 براي سرنگون كردن كامل رژيم دیکتاتوری عبدالله صالح آغاز شد و تحصن افسران نيروي هوائي براي بركناري فرمانده خود كه وابسته به رژيم حاكم است، به تحقق اهداف انقلاب كمك مي كند.

الاسودی درباره كمكي كه " محمد صالح الاحمر" از گارد رياست جمهوري و فرزندانش دريافت مي كند ، گفت : حمايت گارد رياست جمهوري و فرزندان محمد صالح الاحمر از وي امري طبيعي است  زيرا مسئولان رژيم عبدالله صالح از يكديگر حمايت مي كنند و بركناري محمد صالح الاحمر براي رژيم دشوار خواهد بود رژيمي كه از حزب كنگره خلق و ائتلاف ديدار مشترك تشكيل شده است.

این حقوقدان یمنی خاطرنشان کرد:  رژيم دیکتاتوری یمن از نيروهاي خود براي دفاع از محمد صالح الاحمر استفاده خواهد كرد زيرا بركناري وي به معناي بركناري بسياري از ژنرال هاي ارتش در آينده است.

وی تصریح کرد : هيچ چيزي در يمن بجز هوشياري مردم كه رو به افزايش است ، تغيير نكرده است، عبدالله صالح از يمن خارج شده ولي به احتمال قوي بازخواهد گشت .

گفته مي شود علي محسن الاحمر به آمريكا پيشنهاد "از بين بردن القاعده در ازاي تشكيل شوراي نظامي حاكم به رياست خود" را ارائه كرده است كه تحقق اين امر بعيد نيست بلكه بسيار محتمل است ، غيرممكن است علي محسن الاحمر كه اين همه به تصدي قدرت نزديك شده است ، آن را رها كند.

الاسودي به فعاليت القاعده در يمن اشاره كرد و گفت : القاعده يمن ساخته و پرداخته رژيم علي عبدالله صالح براي تهديد غرب ، عربستان و آمريكا و برخورداري از حمايت آنها است و برگه القاعده در دست رژيم حاكم خواهد بود چه علي عبدالله صالح در رأس رژيم باشد يا علي محسن الاحمر.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها