كشف باند قاچاق اسلحه درتونس

كشف باند قاچاق اسلحه درتونس
يکشنبه 16 بهمن 1390 - 12:22

تونس(العالم)- سخنگوي رسمي رياست جمهوري تونس گفت: نيروهاي امنيتي و ارتش، تلاش برخي افراد براي قاچاق سلاح به داخل كشور را ناكام گذاشته و برخي از قاچاقچيان را بازداشت كردند.

به گزارش خبرنگار شبكه خبري العالم "عدنان منصر" ديروز (شنبه 15بهمن) در نشست مطبوعاتي در تونس اتهامات برخي به دولت مبني بر كوتاهي در حوادث منطقه بئر علي بن خليفه در استان صفاقس و ادعاي شكست در حفظ امنيت كشور پاسخ گفت.

سخنگوي رسمي رياست جمهوري تونس، خنثي كردن اين توطئه در زمان مناسب را پيروزي بزرگي براي نيروهاي امنيتي و ارتش دانست.

وي افزود: اگر درگيري با قاچاقچيان بيش از حد انتظار طولاني شد به اين دليل بود كه نيروهاي نظامي و امنيتي حاضردر عمليات ، اصرار داشتند تا آنها را زنده دستگير كنند اما زماني كه دو نفر از آنها كشته و فقط يك نفر بازداشت شد، مساله مقداري پيچيده شد.

تلاش برخي براي قاچاق سلاح با درخواست بعضي از نيروهاي امنيتي مبني بر وضع قوانيني كه آنها را از بازخواست قضايي مصون نگاه دارد، همزمان شده كه با مخالفت گسترده مردم وطرفداران دولت فعلي روبرو شده است.

تحليلگران معتقدند همه اين حوادث و عدم ثبات امنيتي و سياسي ناشي از كوتاهي دولت و ناتواني در كنترل حوادث است.

"نورالدين بن تيشه" تحليلگر سياسي تونس در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: اوضاع سياسي غير شفاف ، وضعيت امنيتي مرزها بي ثبات و وضعيت داخلي نامناسب است.

وي گفت: نيروهاي امنيتي نيز توانايي كافي براي مقابله با حوادث را ندارند.

مناطق مختلف تونس هم اكنون شاهد حوادث و اعتراض هاي مردمي است كه موجب شده است دولت حمادي الجبالي در خصوص حفظ امنيت و هدايت كشور در بحبوحه مشكلات در برابر آزمايش سختي قرار بگيرد.

بسياري نيز معتقدند شرايط كنوني تونس فرصتي است تا گروه هاي سياسي به صحنه بيايند و خود را به عنوان ناجي كشور معرفي كنند.
MKH-5-00:48

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها