خشم مصريها از حكومت نظاميان

كناره گيري نظامیان ازقدرت،راه حل بحران مصر

كناره گيري نظامیان ازقدرت،راه حل بحران مصر
دوشنبه 17 بهمن 1390 - 10:58

قاهره (العالم)- دبيركل حزب عمل مصر با بيان اين كه مردم حق دارند از ضعف مديريت شوراي نظامي كه در عرض نيم ساعت به كشته شدن 73 نفر منجر شد، خشمگين باشند، گفت: راه حل بحران كشور كناره گيري شوراي نظامي و واگذاري سريع قدرت به غيرنظاميان است .

"مجدي حسين" دوشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: برگزاري انتخابات زودهنگام رياست جمهوري مردم را آرام خواهد كرد و هويت توطئه گران و افرادي را كه در صدد آتش زدن و تخريب تاسيسات زير بنايي هستند، افشا خواهد كرد.

دبيركل حزب عمل مصر افزود: ما در برابر بحران سياسي عميقي قرار داريم كه آسيبهايي به مردم، وزارت كشور و پارلمان وارد كرده است بنابراين به جاي گزينه هاي امنيتي بايد به دنبال راهكار سياسي باشيم.

حسين با قدرداني از تلاش برخي گروه ها و نمايندگان پارلمان براي حل اين بحران از طريق مذاكره گفت: ما اين تلاشها را تاييد كرده و با خشونت و حمله به وزارت كشور مخالف هستيم اما با اين وضعيت مذاكره برگزار نمي شود زيرا افكار عمومي كه در تظاهرات گسترده 25 ژانويه و پس از آن حضور خود را نشان داد، خواهان تسريع در تحويل قدرت به غير نظاميان است .

وي افزود: از نظر ما بهترين راه حل ؛ تحويل قدرت به دولتي است كه بيشتر اعضاي آن از مجلس شعب (پارلمان) باشند و اين مساله مي تواند بحران ها را كاهش دهد.

حسين اظهار داشت: مردم حق دارند از ناتواني شوراي نظامي در اداره كشور خشمگين باشند زيرا در عرض نيم ساعت 73 نفر كشته شدند كه در اوج انقلاب در مصر چنين كشتاري رخ نداد.

دبيركل حزب عمل مصر، كشتار شهروندان در شهر پورت سعيد را تلاش براي ترساندن مردم از انقلاب و درخواست براي متوقف كردن تظاهرات و توقف روند انتقال قدرت به غير نظاميان و راضي شدن به حكومت شوراي نظامي دانست.

در درگيري پس از بازي فوتبال ميان هواداران دو تيم در شهر "پورت سعيد" مصر كه چهارشبنه 12 بهمن رخ دارد، 73 نفر كشته شدند. ناآرامي هاي ناشي از اين مساله هم اكنون در قاهره نيز ادامه دارد. 

حسين در خصوص درخواست شخصيت هاي سياسي مبني بر پايان يافتن حكومت نظامي در مصر حداكثر تا اواسط ماه آينده ميلادي و احتمال تحقق يافتن اين امر در اين مدت اندك گفت: هيچ  مشكلي براي برگزاري انتخابات زود هنگام رياست جمهوري وجود ندارد زيرا مردم اگر مطمئن باشند كه قدرت به غير نظاميان منتقل و توطئه گران رسوا خواهند شد به آرامش خواهند رسيد.

وي افزود: مصر پس از انقلاب در برگزاري رفراندم و انتخابات مجلس به موفقيت بزرگي دست يافت بدون اين كه حادثه امنيتي غير عادي اتفاق بيفتد و اين مساله  بيانگر اين است كه حوادث اخير به منظور مانع تراشي و سنگ اندازي در مسير انقلاب سازماندهي شده بود.

MO - 5 - 22:39

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها