روسیه منطق کشورهای عربی را درک نمی کند

روسیه منطق کشورهای عربی را درک نمی کند
چهارشنبه 19 بهمن 1390 - 12:36

وزير امور خارجه روسيه با بيان اينکه فراخواندن سفراي کشورهاي عربي از سوريه به حل مشکل اين کشور کمکي نمي کند، تأکيد کرد که روسها منطق کشورهاي عربي را در اين زمينه درک نمي کنند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "سرگئی لاوروف" امروز به خبرنگاران گفت: ما این منطق (فراخواندن سفرا از سوریه) را درک نمی کنیم، همانطور که تصمیم عجولانه برای توقف فعالیت هیأت ناظران اتحادیه عرب در سوریه را نمی فهمیم.

لاوروف خاطرنشان کرد: فراخواندن سفرا از سوریه در اجرای طرح اتحادیه عرب برای حل بحران این کشور موثر نخواهد بود.

کشورهای عضو شورای همکاری دیروز از تصمیم خود برای فراخواندن سفرایشان از سوریه و همچنین درخواست از سفرای سوریه برای ترک خاک این کشورها، خبر دادند.

لاوروف با تأکید اینکه سوری ها خودشان باید از طریق گفت و گوی ملی سرنوشتشان را تعیین کنند، گفت: جامعه جهانی حق ندارد نتیجه گفت و گوهای ملی را پیش از برگزاری تعیین کند.

لاوروف درباره وتوی طرح شورای امنیت علیه سوریه گفت: مسکو با این اقدام مانع از آن شد که گروه های مسلح شهرها و روستاهای بیشتری را تحت کنترل در آورند.

وی افزود: بله ما این فرصت را از گروه های مسلح گرفتیم. اگر هدف طراحان این پیش نویس این بود، آنها به صورت مستقیم می گفتند که ما خواستار آن هستیم که گروه های مسلح شهرهای سوریه را تحت کنترل خود در آورند.

لاوروف تأکید کرد: باید با هم پیمانانتان صریح باشد، زیرا اعلام نصف واقعیت، بدتر از دروغ است.

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها