خشم مردم مصر از ادامه حاكميت شوراي نظامي

خشم مردم مصر از ادامه حاكميت شوراي نظامي
پنج‌شنبه 20 بهمن 1390 - 09:29

اظهارات كمال الجنزوري نخست وزير مصر در باره باقي ماندن شوراي نظامي در قدرت تا پايان ژوئن آينده ، خشم تحصن كنندگان ميدان التحرير را برانگيخت.

به گزارش خبرنگار العالم از قاهره ، تحصن كنندگان ، اعلام اين موضوع را به مثابه دور زدن انقلاب مصر دانستند و بر ادامه تظاهرات و تحصن و شدت بخشيدن به آن در روزهاي آينده تاكيد كردند.
" كرم محمد " فعال سياسي مصري در اين زمينه به خبرنگار العالم گفت : هدف شوراي نظامي از تعيين تاريخ 30 ژوئن براي واگذاري قدرت ، زمينه سازي فضايي امن براي انتقال و به باد دادن قانون اساسي است كه بايد آن ها را در آينده تحت پيگرد قرار دهد و به سبب جناياتي كه مرتكب شده اند پاي ميز محاكمه بكشاند.
وي افزود : اجازه نخواهيم داد چنين اتفاقي بيفتد. اعتصاب و تحصن را ادامه مي دهيم ، مردم به ميدان ها خواهند ريخت تا وقتي كه شوراي نظامي را از تخت قدرت در كشور پايين بكشند.
"عيسي مرشد" سردبير روزنامه الاخبار نيز اظهار داشت : نقشه و برنامه سياسي مصر روشن است و مردم آزادانه سرنوشت خود را تعيين خواهند كرد.
وي گفت :  انتخابات مجالس الشعب و شورا براي اولين بار به صورت شفاف و سالم برگزار شد و افرادي توانمند و متخصص انتخاب شدند به زودي ثبت نام براي انتخابات رياست جمهوري نيز در 10 مارس انجام مي شود و در اين مدت كميته رايزني براي تدوين قانون اساسي مصر نيز تشكيل خواهد شد.
از سوي ديگر پس از شش روز درگيري خونين، اكنون اوضاع در اطراف وزارت كشور مصر آرام شده و درگيري هاپايان يافته است .
درزمان حاضر اثري از تظاهركنندگان و نيروها در اطراف وزارت كشور ديده نمي شود و ديوارهاي خيابان محمد محمود منتهي به اين ساختمان دولتي را عكس هاي شهيدان انقلاب آذين بسته است.  
9-2:51
26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها