رایزنی اتحادیه عرب با روسیه و چین

رایزنی اتحادیه عرب با روسیه و چین
جمعه 21 بهمن 1390 - 05:17

معاون دبيرکل اتحاديه عرب گفت که اين اتحاديه براي يافتن نقاط مشترک و رايزني با روسيه و چين در خصوص موضوع سوريه تماس هايي را با مسکو و پکن برقرار کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل ازمنابع خبری، " احمد بن حلی" همچنین گفته است که وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب هفته آینده پیشنهاد اعزام هیات مشترک این اتحادیه و سازمان ملل متحد به سوریه را بررسی می کنند.

وی خاطرنشان کرده است : در صورتی که وزیران خارجه اتحادیه عرب در نشست یکشنبه آینده در قاهره به توافق برسند،ناظران به سوریه برمی گردند.

اگرچه گزارش نهایی هیات بازرسان عرب به سوریه که می توانست به حل نهایی و مسالمت آمیز مسئله سوریه منجر شود، اتحادیه عرب و غرب با نادیده گرفتن این گزارش، یک قطعنامه مشترک ضد سوری را به شورای امنیت سازمان ملل فرستادند.

این توطئه غربی – عربی با وتوی قاطع روسیه و چین شکست خورد.

خبرگزاری کویت به نقل از بن حلی موضوع " عقب نشینی ناظران عرب از سوریه و یا پایان ماموریت آنها در این کشور را تکذیب کرده" و آورده است: ما با " محمد احمدی الدابی رییس هیات ناظران توافق کرده ایم که او به ناظران مرخصی دهد تا بتوانند تعطیلات خود را در کشورهایشان سپری کنند".

معاون دبیرکل اتحادیه عرب خاطرنشان کرده است: در صورت موافقت وزیران خارجه اتحادیه عرب، ناظران بیشتری به سوریه خواهند رفت و حتی ممکن است از تجربه کارشناسان وابسته به سازمان ملل هم استفاده کنیم.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها