گزارش العالم از قاهره

یک فراخوان و آشکار شدن چنددستگی ها در مصر

یک فراخوان و آشکار شدن چنددستگی ها در مصر
جمعه 21 بهمن 1390 - 06:06

همزمان با نزديك شدن به زمان اعتصاب عمومي و تحصن بزرگ مردم مصر نظاميان اين کشور در استان هاي مختلف بطور گسترده مستقر شده و صف آرايي کرده اند.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم از قاهره، قرار است اعتصاب بزرگ مردم مصر فردا شنبه به فراخوان حدود 120 گروه و حزب سیاسی در سراسر این کشور برگزار شود.

این گروه ها و احزاب سیاسی مصری هدف از این دعوت را اعمال فشار بر شوراي عالی نظامي حاکم براي واگذار قدرت به غيرنظاميان اعلام کرده اند.

همزمان با نخستین سالروز سرنگونی رژیم دیکتاتوری " حسني مبارك " درخواست ها براي برگزاری تحصن و اعتراض به شورای عالی نظامی  در روز شنبه  بيشتر شد.

" محمد عبدالله " عضو جنبش 6 آوريل به خبرنگار العالم گفت: من كارمند دولت هستم و در محل كار خودم حاضر نخواهم شد تا به شورای نظامی بفهمانم كه من وجود دارم و بايد خواسته مرا برآورده كند.

وی افزود: من به شوراي نظامي مي گويم كه كنار برود، ما خواستار واگذاري قدرت به غيرنظاميان هستيم.

اما این فراخوان چند دستگي ها در مصر را كاملا آشكار کرده است ، درخواست ها براي اعتصاب عمومي در روز شنبه با مخالفت برخی اسلامگرايان و در راس آنها اخوان المسلمين روبه رو شده است.

" فهمي عبده " عضو حزب آزادي و عدالت وابسته به اخوان المسلمین گفت: ما با هرگونه نافرماني مدني داخل جمهوري عربي مصر مخالفيم زيرا اقتصاد مصر اينك از كسري بودجه به ميزان 134 ميليارد ليره رنج مي برد و اين امر نياز به كار و كوشش و فعاليت دارد.

وی افزود: مساله ديگر اين است كه ما بايد اراده سياسي قوي در داخل و خارج داشته و بايد از قدرت برخوردار باشيم تا بتوانيم تصميم بگیریم.

در همین حال ناظران از ارتباط ميان تنش هاي ميداني در مصر و دخالت هاي امريكا در امور داخلي این کشورسخن می گویند، بويژه پس از آنكه نيرهاي امنيتي مصر به بيش از 17 سازمان مشكوك به دريافت اموال از خارج با هدف ايجاد اغتشاش يورش بردند و 19 آمريكايي متهم به حمايت مالي از نهادهاي غير دولتي را دستگير کردند.

" عزت شعبان " معاون سردبير خبرگزاري الشرق الاوسط  مصر به العالم گفت: اين مساله در دستگاه قضايي مطرح شده است و دادگاه نظر نهايي را در اين خصوص اعلام مي كند.

وی تاکید کرد:هيچ كشور و يا شخص خارجی حق دخالت در امور داخلي مصر را ندارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها