اشغال محله ارمنی نشین قدس توسط صهیونیستها

اشغال محله ارمنی نشین قدس توسط صهیونیستها
جمعه 21 بهمن 1390 - 10:21

نيروهاي رژيم اشغالگر قدس براي ساخت شهرک هاي جديد صهيونيست نشين، اجراي طرح اشغال يک محله ارمني نشين در شهر قديمي بيت المقدس را که موقوفه است، آغاز کردند.

به گزارش شبکه خبری العالم از بیت المقدس، اشغالگران صهیونیست همچنین

املاک مردم اعم از مسلمان ، مسیحی ، ارمنی در بیت المقدس را در چارچوب چارچوب سياست يهودي سازي اين شهر، تغيير نمادهاي اسلامي و مسيحي آن و برای ساخت مراكز تجاري، هتل و تونل اشغال و تخريب مي كنند.

اشغالگران بر اجراي اين طرح جديد تحت عنوان ساخت مركز تجاري و پاركينگ خصوصي در املاك متعلق به كليساي ارمني ها در شهر قديمي بيت المقدس كه مساحت آن به چهارهزار متر مربع مي رسد، اصرار دارند.

" حنا عيسي " دبيركل هيات اسلامي مسيحي براي حمايت از بيت المقدس در اين باره به خبرنگار العالم با بیان اینکه" این محله متعلق به ارامنه ساکن بيت المقدس

است" ، گفت: چهار محله ارمني، اسلامي، يهودي و مسيحي در این منطقه قرار گرفته است و اشغالگران می خواهند بيش از چهارهزار متر مربع از املاك متعلق به ارامنه را به اشغال خود در بياورند.

شركتي تحت عنوان "توسعه شهرك يهودي در شهر قديمي بيت المقدس" اقدام به اجراي اين طرح کرده است.

براساس اين طرح چند واحد شهرك نشيني، يك هتل، مراكز تجاري و مراكز خدمات عمومي در اين محله ارمنی نشین احداث خواهد شد.

طرح یاد شده همچنين شامل اجراي يك تونل خواهد بود كه ابتداي آن در محله ارامنه و انتهاي آن در ورودي باب المغاربه واقع در ديوار جنوب غربي شهر قديمي بيت المقدس است و سپس به شبكه تونل هاي حفر شده در زير مسجد الاقصي متصل خواهد شد.

" محمد هباش " وزير اوقاف دولت انتصابی فلسطين در رام الله در اين باره به خبرنگار العالم گفت: نه تنها اشغالگران، بلكه هيچ كس حتي حاكميت فلسطيني حق دخل و تصرف در املاك وقفی را ندارد.

وي تاكيد كرد: همه اقدامات اشغالگران غيرقانوني است و ما همه برای مقابله با این بی قانونی هایی تلاش می کنیم و از همه روش ها براي حمايت از اوقاف و مقدسات مان تا قطع دست متجاوزان صهيونيست بهره خواهيم گرفت.

مقامات رژیم صهيونيستی قصد دارند با اجراي اين طرح بناهايي با معماري جديد در منطقه احداث كرده و نمادهاي تاريخي و معماري اسلامي و عربي منطقه را نابود كنند.

صهيونيست ها همچنین درصدد هستند تا همه مقدسات مسيحي و اسلامي را به ويژه در منطقه جنوبي مسجد الاقصي كه از آن به عنوان حوض مقدس ياد مي كنند تخريب كنند.

54: 00      

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها