نويسنده و تحليلگر سياسي اردني:

ارتباط بحران سوریه و طرح خاورمیانه جدید

ارتباط بحران سوریه و طرح خاورمیانه جدید
جمعه 21 بهمن 1390 - 15:12

نويسنده و تحليلگر سياسي اردني با دروغ خواندن حمايت برخي از نظام‌هاي منطقه از دمکراسي در سوريه تاكيد كرد، هدف از جنگ افروزي عليه سوريه، حقوق بشر يا دمكراسي نيست، بلكه اجراي طرح خاورميانه جديد است.

"موفق محادين" روز جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، با اشاره به هجمه مشكوك و غيراخلاقي رسانه‌ها ضد سوريه، گفت: چه كسي اشك مقامات كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس براي دمكراسي و حقوق بشر را باور مي كند، وقتی که آنها تاكنون اجازه نداده اند در کشورشان تعدد احزاب، مجلس آزاد، گردش قدرت، و جامعه مدني شكل بگيرد.

اين نويسنده اردني خاطرنشان کرد: چه كسي اشك تمساح آمريكا، انگليس و فرانسه براي حقوق بشر را باور مي كند، در حالي كه اين كشورها پرونده اي آكنده از جنايات استعماری، كشتار جمعي، چپاول و سرقت هاي بين المللي در عراق، افغانستان و ليبي و غیره دارند.

محادین تأکید کرد: ديگر بر كسي پوشيده نيست که هدف از فشارهای خارجی بر سوریه، اجراي برنامه ناكام مانده خاورميانه جديد است.

وی اظهار داشت: جهان در لحظه اي سرنوشت ساز و تاريخي قرار گرفته است، كه در آن قدرت هاي رو به افول و شكست خورده اي مثل آمريكا، اروپا و تركيه كه گرفتار بحران اقتصادی هستند، در برابر قدرت هايي رو به رشد و بالندگي در سطح منطقه و جهان قرار گرفته اند.

 

09/02-23:43

پربیننده ترین خبرها