عضو شورای ملی رسانه لبنان:

انقلاب اسلامی ایران معادلات منطقه را برهم زد

انقلاب اسلامی ایران معادلات منطقه را برهم زد
شنبه 22 بهمن 1390 - 13:27

عضو شوراي ملي رسانه در لبنان گفت: پيروزي انقلاب اسلامي ايران واقعه اي جهاني و تاريخي است كه با سرنگون کردن بزرگترين متحد منطقه اي غرب و رژيم صهيونيستي، معادلات منطقه را برهم زد.

"غالب قنديل" روز شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت : رژيم شاه معدوم يكي از قدرت هاي اصلي وابسته به رژيم صهيونيستي و ابزاري در دست استعمارگران منطقه بود و پيروزي انقلاب اسلامي ايران، دست استعمارگران خارجي را از اين کشور کوتاه كرد، و معادلات را در منطقه بر هم زد و باعث تقويت جنبش هاي آزديخواه ملي در این منطقه شد.

غالب قنديل افزود : انقلاب اسلامي ايران از نخستين روز پيروزي از همه جنبش هاي آزاديخواه منطقه خصوصاً جنبش آزاديبخش فلسطين حمايت كرد .

وی تأکید کرد: مقاومت لبنان بدون حمايت جمهوري اسلامي ايران، به اين همه پيرزوهاي شگفت آور عليه دشمن صهيونيستي دست نمی یافت.

سردبير مجله لبناني محورهاي استراتژيك گفت : ايران از زمان پيروزي انقلاب اسلامي به پيشرفت چشمگيري در بخش هاي سياسي ، اقتصادي ، توسعه ، فرهنگي و اجتماعي دست یافته، و در زمينه هاي نظامي ، علمي و فناوری نيز خودكفا شده است .

قنديل به جنگ تحميلي هشت ساله رژیم صدام علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره كرد و گفت: اين جنگ به دستور آمريكا و غرب و با حمايت مزدوران منطقه اي آنها براي جلوگيري از پيشرفت و ترقي ايران انقلابي آغاز شد.

قنديل خاطرنشان کرد: هشت سال جنگ تحميلي تلفات و خسارات بسياري به همراه داشت، ولي انقلاب اسلامي ايران به علت مردمی بودن آن، مشكلات را تبديل به فرصت كرد، و براي مقابله با محاصره، به خود تكيه كرد .   

 

tt-10-23:43

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها