نگرانی اسرائیل پس از سخنان دبیرکل حزب الله

نگرانی اسرائیل پس از سخنان دبیرکل حزب الله
يکشنبه 23 بهمن 1390 - 10:27

تأکيد دبير کل حزب الله لبنان بر اتخاذ تصميم مستقل در صورت تجاوز رژيم صهيونيستي به ايران، محافل سياسي اسرائيل را به تأمل واداشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "عوديد گرانوت" تحليلگر مسائل سياسي کانال دو تلويزيون رژيم صهيونيستي اظهار داشت: "دبير کل حزب الله لبنان گفته است اسرائيل جرأت حمله به تأسیسات هسته اي ايران را ندارد، و در صورتي که اسرائيل در اقدامي احمقانه به این تأسیسات حمله کند، ما در حوزه عمل از جمهوري اسلامي  دستوري دريافت نمي کنيم، بلکه خودمان در بيروت تصميماتي را اتخاذ خواهيم کرد".

وي افزود: "اظهارات برخي مسؤلان اسرائيلي مبني بر حمله نظامي به تأسیسات هسته اي ايران، برخي از مقامات لبناني را از انتقال آتش جنگ به اين کشور نگران کرده است".

گرانوت خاطرنشان کرد: "نصر الله بمنظور کاهش نگراني‌های داخلی، گفت در صورت حمله اسرائيل به ايران، دستوري را از مقامات تهران دريافت نمي کنيم".

گرانوت تأکید کرد: "اما در عين حال نصرالله به تصميمات مستقل حزب الله در صورت تعرض اسرائيل به تأسیسات هسته اي ايران اشاره کرد".

 

دکتر "محسن صالح" نويسنده و تحليلگر مسائل سياسي در بررسي اين گزارش در گفتگو با برنامه اين هفته "العين الاسرائيليه" (از نگاه رسانه هاي اسرائيل) شبکه خبري العالم تصريح کرد: "سخنان سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب الله لبنان همواره مسؤلان رژيم صهيونيستي را به هراس و نگراني وامي دارد".

وي گفت: "رژيم اشغالگر از عمق روابط راهبردي مقاومت مردم لبنان و مقاومت مردم فلسطين و نظام بشار اسد و جمهوري اسلامي ايران، و طرحهاي آنان که همواره نقشه های اسرائيل و متحدانش را با بن بست مواجه کرده است، واهمه دارند".

محسن صالح خاطرنشان کرد: "اظهارات بي اساس صهيونيستها در خصوص ايران و حزب الله و سوريه، از ناکامي مفتضحانه آنان در عملي کردن سياستهاي خود عليه محور مقاومت سرچشمه مي گيرد".

 

8:15

پربیننده ترین خبرها