كارشناس راهبردي فلسطين تاکید كرد

تاثير انقلاب اسلامي ايران بر انقلابهاي منطقه

 تاثير انقلاب اسلامي ايران بر انقلابهاي منطقه
يکشنبه 23 بهمن 1390 - 12:48

بيروت (العالم)- كارشناس راهبردي فلسطين با بيان اين كه دستاوردهاي مقاومت اسلامي لبنان ضد اشغالگران صهيونيست و و دستاوردهاي جمهوري اسلامي ايران به يكديگر شباهت دارد، خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامي ايران به شكل گسترده اي بر انقلابها و جنبش هاي مردمي منطقه تاثير گذار است.

"طلال عتريسي" روز يكشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم، خواستار هوشياري جمهوري اسلامي ايران در برابر خطر اصلي منطقه يعني خطر كشورهاي غربي و صهيونيست ها شد. 
 
عتريسي با اشاره به مواضع ثابت ايران در حمايت از جنبش هاي مردمي مقاومت اظهار داشت: موضع ايران در برابر رژيم صهيونيستي و حمايت از گروه هاي مقاومت، موجب شد تا از سوي كشورهاي غربي تحريم شود.

وي گفت: پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني ( ره ) باعث شكل گيري مقاومت اسلامي فلسطين ضد اشغالگران صهيونيست شد.

اين كارشناس راهبردي فلسطيني افزود: غرب در حملات جديد خود عليه ايران در صدد است تا اين كشور اسلامي را به عنوان دشمن رده اول عربها معرفي كند و از حمايت تهران از گروه هاي مقاومت فلسطيني جلوگيري نمايد.

عتريسي خاطرنشان كرد: آيت الله سيد علي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران در يك مرحله حساس تاريخي سخنراني خود را در حمايت از فلسطين در نماز جمعه تهران ايراد كرد و درباره بررسي تحولات و انقلاب هاي عربي در اين مرحله تاريخي و روي كار آمدن اسلام گرايان در كشورهاي منطقه سخن گفت.

كارشناس راهبردي فلسطين افزود: حملات وحشيانه غرب به ايران، اين مشروعيت را براي تهران ايجاد مي كند تا با طرح ها و برنامه هاي آنها مقابله كند.

وي به كشمكش هاي موجود ميان كساني كه درصددند جنبش هاي مقاومت را به سوي منافع رژيم صهيونيستي و آمريكا سوق دهند و كساني كه بدنبال محافظت از اين انقلاب ها و دستاوردهاي آن و به قدرت رسيدن اسلام گرايان هستند، اشاره كرد و گفت: گروه هاي اسلامي با آمريكا و حضور رژيم صهيونيستي در منطقه به شدت مخالف هستند.

Swh -11-12-43

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها