هنیه: موضع ایران درباره فلسطین راهبردی است

هنیه: موضع ایران درباره فلسطین راهبردی است
يکشنبه 23 بهمن 1390 - 10:22

نخست وزير دولت فلسطين در غزه تأکيد کرد، موضع ايران در خصوص مسأله فلسطين راهبردي و طبق اصول ديني و اخلاقي است.

"اسماعیل هنیه" روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با شبکه خبری العالم اظهار داشت: موضع ایران درباره مسأله فلسطین و حمایت از مقاومت و ملت فلسطین، راهبردی است؛ و این موضع برخاسته از ایمان، التزام اسلامی و ارزشهای اخلاقی و همچنین ابعاد سیاسی است.

وی افزود: ملت فلسطین تحت اشغال قرار دارد، و ما از جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها خواستیم از این ملت حمایت کنند؛ جمهوری اسلامی ایران به این درخواست پاسخ داد، و این کشور به مسأله و ملت فلسطین وفادار بوده است.

وی همچنین با اشاره به یهودی سازی قدس گفت: قدس نسبت به سال 67، امروزه با خطرناکترین حملات برای یهودی سازی، حفر تونل، شهرک سازی و تبعید نمایندگان مواجه است.

توافقنامه دوحه حق مقاومت را لغو نمی کند

اسماعیل هنیه در ادامه گفت: توافقنامه دوحه حق مقاومت را لغو نمی کند.. در توافقنامه قاهره بر حق ملت فلسطین در مقاومت به شیوه های مختلف آن تأکید شده است.

هنیه ادامه داد: توافقنامه دوحه به کمیته چهارجانبه، توافقنامه اسلو و هیچ پایگاهی متصل نیست؛ این توافقنامه از توافقها در مصر سرچشمه گرفته که همه گروههای فلسطینی آن را امضا کردند، و شامل 5 موضوع است: تشکیل دولت، بازسازی دستگاه های امنیتی فلسطینی، بازسازی سازمان آزادی بخش فلسطین، آشتی ملی، و برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست تشکیلات خودگردان و انتخاب مجلس ملی فلسطین.

 

مصاحبه کامل با نخست وزیر دولت فلسطین در غزه، امشب از شبکه العالم پخش خواهد شد.



پربیننده ترین خبرها