تحركات رژيم اسراييل براي سلطه كامل بر قدس

تحركات رژيم اسراييل براي سلطه كامل بر قدس
يکشنبه 23 بهمن 1390 - 19:46

نماينده قدس در مجلس قانونگذاري فلسطين گفت: رژيم صهيونيستي قصد به دست گرفتن كنترل كامل قدس و دخالت آشكار در آن را دارد.

"احمد عطون" يكشنبه شب در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: رژيم صهيونيستي با اين اقدام قصد دارد به جهان اعلام كند كه مسجد الاقصي براي مسلمانان نيست و شهرك نشينان صهيونيست و صهيونيست ها نيز در آن حق دارند.

وي افزود: صهيونيست ها مي خواهند جنبه ديني و اسلامي اين مسجد را از بين ببرند و از باب اشغالگري به آن بنگرند تا بتوانند روياي ديرينه خود كه تكميل اشغال قدس شريف و سلطه همه جانبه بر اين شهر است را تعبير كنند.

عطون تاكيد كرد كه رژيم اشغالگر قدس از هر شرايطي براي تثبيت اشغالگري خود در منطقه سوء استفاده مي كند و اين بار بهره برداري از تحولات جاري در كشورهاي عربي را در دستور كار قرار داده است.

وي گفت: اگر جهان اسلام و جهان عرب كاري براي نجات قدس نكند ممكن است اين تغافل به از دست رفتن اين شهر مقدس منجر شود.

گفتني است شماري از اعضاي حزب محافظه كار ليكود ، امروز ورود به مسجد الاقصي و ويران كردن آن به منظور ساخت معبد ادعايي سليمان بر روي آوار قدس را خواستار شده بودند.

به گفته منابع فلسطيني ، شمار بسيار زيادي از نيروهاي رژيم صهيونيستي مقابل دروازه هاي مسجد الاقصي مستقر شدند و موانع متعددي مقابل دروازه هاي منطقه قديمي قدس اشغالي ايجاد كردند تا از رسيدن فلسطيني ها به مسجد الاقصي جلوگيري شود.

گروه هاي مختلف ملي و مذهبي فلسطيني در پيام هايي از مردم قدس درخواست كردند به مسجد الاقصي عزيمت كرده و براي دفاع از آن خود را به اين مسجد برسانند.

12-16:46

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها