نويسنده و پژوهشگر مخالف آل سعود:

انقلاب مردم عربستان متوقف شدني نيست

انقلاب مردم عربستان متوقف شدني نيست
دوشنبه 24 بهمن 1390 - 07:25

لندن (العالم) ـ نويسنده و پژوهشگر مخالف حكومت عربستان سعودي تاكيد كرد كه انقلاب مردمي اين كشور و انتفاضه الكرامه در منطقه الشرقيه متوقف نخواهد شد و اعتراضات مسالمت آميز تا تحقق خواسته هاي مشروع و قانوني ادامه خواهد يافت.

فواد ابراهيم دوشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم تصريح كرد: آنچه در منطقه الشرقيه عربستان رخ مي دهد، انتفاضه مردمي الكرامه است و اين انتفاضه كه از حدود يكسال پيش آغاز شده، انتفاضه اي به خاطر كرامت و حقوق مشروع ملت است.

وي افزود: مردم در انتفاضه و انقلاب منطقه الشرقيه از شيوه هاي مسالمت آميز در بيان خواسته هاي خود استفاده كردند و اين انتفاضه مختص پيروان مذهب خاصي نيست و منطقه الشرقيه سكوي آغاز حركت هاي اعتراض آميز در كشور به شمار مي رود.
  
ابراهيم تصريح كرد: تا زماني كه رژيم حاكم عربستان بر ادامه استفاده از سركوب و شكنجه به عنوان پاسخ به خواسته ها و اعتراضات مسالمت آميز مردمي پافشاري كند، اين انتفاضه متوقف نخواهد شد.

مخالف عربستاني، وزارت كشور را مسوول تعدي به ساكنان شهر القطيف دانست و گفت: نيروهاي مستقر در خيابان هاي اين شهر و ساير شهرها وابسته به اين وزارتخانه هستند بدين ترتيب اين وزارتخانه مسوول حوادث اين كشور است.

وي افزود: مردم عربستان در نارضايتي عمومي به سر مي برند اما هر منطقه در ابراز نارضايتي شيوه خاص خود را دارد و مردم منطقه الشرقيه نيز همواره به شيوه اي متفاوت از ديگر مناطق نارضايتي خود را بيان مي كنند.

 28/س18:14

پربیننده ترین خبرها