کارشناس مسائل ایران

ایران فراتر از خطوط قرمز غرب

ایران فراتر از خطوط قرمز غرب
پنج‌شنبه 27 بهمن 1390 - 10:24

كارشناس مسائل سياسي تاكيد كرد که دستاوردهاي جمهوري اسلامي ايران فراتر از خطوط قرمز غرب توسعه يافته و تهران ديگر نمي تواند به عقب بازگردد.

"حبيب فياض" روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم، با اشاره به اینکه مشكل غرب در برنامه هسته ای، ايران سياسي است، افزود: از اين پس سخن درباره مسئله هسته اي جمهوری اسلامی متفاوت از همه سالهاي گذشته شده است، زیرا تهران وارد مرحله بسيار اساسي از نظر فناوري هسته اي شده و در سطح هسته اي آخرين گام را برداشته است.

کارشناس امور ایران، اظهار داشت: افزایش دستگاه های سانتریفیوژ ایران از 64 دستگاه در سال 1997 به 9 هزار دستگاه در حال حاضر و توليد نسل چهارم اين دستگاهها ثابت مي كند كه ايران از نظر سياسي و راهبردي در چارچوب خطوط قرمزي كه دولت هاي غربي و آمريكايي تعيين مي كنند، نمي ايستد.

اين كارشناس لبناني تاكيد كرد که ايران از نظر علمي و فناوري قدرت و شايستگي خود را براي توليد انرژي هسته اي بدون نياز به خارج با وجود همه فشارها و تنش آفريني غرب ثابت كرده است.

حبيب فياض تصريح كرد: ايران در زمينه هسته اي عقب نشيني نمي كند، زيرا گامي برداشته است كه نمي توان از آن عقب نشيني كرد و غرب اكنون راهي جز رويارويي نظامي با ايران يا پذيرفتن واقعيت ندارد.

کارشناس مسائل ایران،غرب را به بهانه تراشي و ايجاد ترديد در مقاصد تهران متهم كرد و گفت: روند كلي آغاز برنامه هسته اي ایران يك بار هم نشان نداده است كه اين کشور در صدد متمايل شدن به سمت دستيابي به بمب هسته اي است.

فياض تاكيد كرد: نگراني غرب واقعي نيست بلكه به منظور بهانه تراشي و ايجاد توجيهي براي برخورد با ايران است و مشكل غرب با تهران مسئله هسته اي نيست بلكه مشكل چیز ديگري است. 

اين كارشناس تصريح كرد: ايران با توليد میله های سوخت هسته اي، اعلام مي كند كه مي تواند به طور كامل از هرگونه كمك خارجي در پرونده هسته اي بي نياز شود و خودكفا باشد. 

  15/02-21:35

پربیننده ترین خبرها