نگرانی عمیق ایران درباره تحولات بحرین

نگرانی عمیق ایران درباره تحولات بحرین
چهارشنبه 26 بهمن 1390 - 15:58

وزير امورخارجه جمهوري اسلامي ايران در نامه اي به دبيرکل سازمان ملل متحد، بار ديگر نگراني عميق ايران را درباره تحولات بحرين اعلام کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "علی اکبر صالحی" امروز در نامه ای به "بان کی مون" تأکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاستهای اصولی خود مبنی بر احترام به اصول و اهداف منشور ملل متحد، عدم مداخله در امور داخلی سایر کشورها و حسن همجواری در روابط با کشورهای همسایه؛ برای چندمین بار نگرانی عمیق خود را از تحولات بحرین که مصداق بارز نقض فاحش قواعد و مقررات بین الملل ناظر بر حقوق بشر می باشد، اعلام می نماید.

صالحی با هشدار درباره تبعات جدی مداخله نظامی خارجی در سرکوب جنبش مردم بحرین و استفاده از کلیه ابزارهای قهر آمیز علیه غیرنظامیان بیگناه، مسئولیت بین المللی حکومت بحرین و دولتهای مداخله‌گر را یاد آور شد.

صالحی رویکرد دوگانه و برخورد ریاکارانه برخی طرفهای موثر در تصمیم سازی های بین المللی را موجب تشجیع روز افزون ناقضان داخلی و خارجی سیستماتیک حقوق بشر در بحرین دانست و گفت: دخالت گسترده خشن و نظامی خارجی، موضوع را از حیطه داخلی بحرین فراتر برده، و به طور فزاینده ای امنیت و ثبات منطقه ای را مورد تهدید قرار داده است.

وزیر امورخارجه کشورمان خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد تأکید کرد: بدون تردید جایگاه و مسئولیت های جنابعالی ایجاب می نماید که از همه امکانات و تدابیر در دسترس و نیز ظرفیت های حقوقی خود برای جلب توجه جامعه بین المللی به فجایع انسانی در بحرین استفاده نموده، حکومت بحرین را از تداوم نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر مردم غیرنظامی این کشور برحذر داشته و ضرورت توقف فوری مداخله نظامی خارجی در امور داخلی بحرین را گوشزد نمایید.

صالحی خاطرنشان کرد: بدیهی است افکار جامعه جهانی و بویژه حافظه جمعی مردم مسلمان منطقه ما، تحولات کنونی بحرین را با دقت رصد نموده و برخوردهای دوگانه و گزینشی در نحوه رفتار با تحولات حادث در منطقه را قابل توجیه نمی داند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها