غافلگیری غرب از پیشرفت های ایران

غافلگیری غرب از پیشرفت های ایران
يکشنبه 30 بهمن 1390 - 06:40

دستاوردهاي ايران در توليد ميله سوخت هسته اي و جاگذاري آن در رآکتور تحقيقاتي تهران به رغم تحريم هاي بين المللي، رژيم صهيونيستي و متحدانش را غافلگير کرده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبري العالم، " الون بن ديويد" تحليلگر مسائل راهبردي کانال 10 تلويزيون رژيم صهيونيستي با اذعان به غافلگیر شدن از توانایی ایران در تولید میله سوخت هسته ای که فرآیند پیچیده ای دارد، تصريح کرد: ساخت ميله سوخت هسته اي که برای استفاده در نیروگاه تهران تولید شده است، از عهده هر کشوري برنمي آيد.

بن دیوید به کانال 10 گفت: دانشمندان هسته ای ايران سانتریفیوژهای نسل جدیدی با سه برابر ظرفیت قبلی تولید کرده اند و دستاوردهاي اخير ایران نشان می دهد که این کشور خواستار رويارويي با تحريم های غرب شده و می خواهد با تکیه بر عزم خود برنامه هسته اي اش را به پیش ببرد.

وي گفت: اروپاييها در ماه جولاي آينده فرايند تحريم نفت ايران را به مرحله اجرا مي گذارندو ايران هم در واکنش به این اقدام ، سفراي کشورهاي اروپايي را احضار و به آنها اعلام کرد که صادرات نفت خود به اروپا را متوقف مي کند.
بن ديويد افزود:روند برنامه هسته اي ايران بسرعت در حال پيشروي است و راهي براي بازگشت آن وجود ندارد؛ ايرانيها به دانش فناوري هسته اي کاملا احاطه پيدا کرده اند و حتي اگر تاسیسات هسته اي ايران را هدف حمله قرار دهيم، ايراني ها بي درنگ تاسیسات جدیدی راه اندازی می کنند.

"حسين زلغوط" نويسنده و تحليلگر مسائل سياسي در گفت وگو با برنامه اين هفته "از نگاه رسانه هاي اسرائيل" شبکه خبري العالم تصريح کرد: گام هاي بلند ايران در زمينه فناوري هسته اي برغم تحريم های غرب عليه اين کشور، رژيم اسرائيل و متحدان سنتي آن را غافلگير کرده است.
وي افزود: رونمايي محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران از ميله هاي سوخت 20 درصدی تولید ايران بر ناکارآمدي تحريم های غرب صحه گذاشته است.

زلغوط گفت: با وجود فشارهاي اقتصادي ناعادلانه غرب عليه ايران و اقدام موساد در ترور دانشمندان هسته اي ايران، اين کشور روند برنامه هسته اي خود را بسرعت و بدون وقفه به پيش مي برد.

پربیننده ترین خبرها