تكاپوي بقاياي رژيم حسني مبارك

توطئه تعیین رييس جمهور توافقي در مصر

توطئه تعیین رييس جمهور توافقي در مصر
دوشنبه 1 اسفند 1390 - 06:06

قاهره (العالم) ـ دبيركل حزب سوسياليست مصر از توطئه بقاياي رژيم حسني مبارك (رييس جمهور مخلوع مصر) براي انتخاب رييس جمهور توافقي در اين كشور خبر داد.

خانم كريمه حفناوي دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: در رژيم گذشته، پارلمان رييس جمهور را نامزد مي كرد و مردم درباره او راي مي دادند و بيش از 99 درصد آرا همواره به نفع حسني مبارك رييس جمهور سابق بود.

وي افزود: به نظر مي رسد كه بقاياي رژيم گذشته و شوراي نظامي مصر از برپايي نظامي دموكراتيك در كشور كه مردم رييس جمهور را به طور مستقيم از طريق انتخاباتي سالم برگزينند، ناخرسند هستند.

دبيركل حزب سوسياليست مصر تاكيد كرد: انقلاب مصر براي دستيابي به آزادي، دموكراسي و عدالت اجتماعي برپا شد در حالي كه انتخاب رييس جمهور توافقي همان خواست آمريكا و اسراييل است و اين اقدام به منزله ريشه كن كردن آزادي و دموكراسي در مصر خواهد بود.

حفناوي تاكيد كرد: ما با دولت كنوني و شوراي نظامي مخالفيم و هرگز اجازه نخواهيم داد كه آنها براي مصر رييس جمهور تعيين كنند وهرگونه اقدام آنها در زمينه عملي كردن طرح تعيين رييس جمهور توافقي، به منزله خدشه به كرامت ملت مصر و از بين بردن آزادي آنها است.

وي با تاكيد بر برگزاري انتخابات آزاد و سالم افزود: ما از نامزدي درانتخابات رياست جمهوري حمايت خواهيم كرد كه بتواند اهداف انقلاب شامل برقراري عدالت اجتماعي، سياسي و اقتصادي، توقف صادرات گاز به اسراييل و توقف هرگونه همكاري با اين رژيم و انتقال مصر از ديكتاتوري به دموكراسي را برآورده كند.

-19-18:07

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها