پاکستانی‌ها با کمک به نیروهای آمریکا مخالفند

پاکستانی‌ها با کمک به نیروهای آمریکا مخالفند
سه شنبه 2 اسفند 1390 - 16:47

فشارهاي مردم پاكستان براي جلوگيري از موافقت دولت با از سرگيري عبور كمك هاي لجستيكي از خاك اين كشور به نيروهاي اشغالگر در افغانستان همچنان ادامه دارد؛ شوراي دفاعي پاكستان نيز با برگزاري تظاهرات در شهرهاي مختلف بر اين مساله تاكيد كرد.

به گزارش سه شنبه خبرنگار شبكه خبري العالم، شوراي دفاعي پاكستان، اسلام آباد و كابل را تهديد كرده است درصورتي كه دولت پاكستان بخواهد اراضي خود را به روي عبور كمك هاي لجستيكي به نيروهاي اشغالگر در افغانستان باز كند، از مردم خواهد خواست كه به شورش مدني روي آورند و درمقابل پارلمان تجمع كنند كه اين مساله ممكن است به سرنگوني دولت و درنهايت توقف كلي اين كمك ها منجر شود.

"سيد محمد يوسف شاه، رئيس جمعيت علماي اسلام در منطقه خيبر بختون خواه، گفت: هدف اصلي ما از اين تظاهرات ، جلوگيري از انتقال محموله ها از خاك پاكستان براي اشغالگران افغانستان است اين در شرايطي است كه آمريكايي ها اعلام كرده اند كه بعد از موافقت پاكستان انتقال محموله ها را از سر مي گيرند و ما اين مساله را خيانت مي دانيم.

آمريكا درصدد جدا كردن منطقه بلوچستان از پاكستان

شركت كنندگان دراين تظاهرات از موضوع بلوچستان هم غافل نماندند و روساي شوراي دفاعي موضوع ارائه پيش نويس مصوبه اي از سوي اعضاي كنگره آمريكا براي اعطاي حق تعيين سرنوشت به منطقه بلوچستان را به منزله دخالت آشكار در امور پاكستان برشمردند و نيز آنرا در راستاي طرح هاي آمريكا براي تجزيه پاكستان بعد از ضربه زدن به اين كشور در بخش هاي اقتصادي ، نظامي و استراتژيك دانستند.

"لياقت بلوش" دبيركل جماعت اسلامي پاكستان نيز درمصاحبه با العالم، گفت: ما پيش نويس مصوبه كنگره آمريكا را به منزله دخالت غيرقانوني در امور داخلي پاكستان مي دانيم و از دولت نيز مي خواهيم كه عمليات نظامي را در بلوچستان متوقف و بازداشت شدگان بلوچ را آزاد كند.

تظاهركنندگان همچنين خواستار صرف نظر كردن دولت از تصميم خود مبني بر برشمردن هند به عنوان يك شريك تجاري با اولويت براي پاكستان شدند و تاكيد كردند كه اجراي اين تصميم ، به منافع كارگزاران پاكستاني ضربه مي زند و خون كشميري هايي كه طي شش دهه گذشته در دفاع از اين منطقه ريخته شده است را ناديده مي گيرد.

02/21 ـ 21:13   

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها