کارشناس اسرائیلی:

حمله به ایران به نفع اسرائیل نیست

حمله به ایران به نفع اسرائیل نیست
چهارشنبه 3 اسفند 1390 - 07:58

يک کارشناس اسرائيلي با تأکيد بر ضرورت تکيه رژيم اشغالگر بر تحريم ها، اقدام نظامي عليه ايران را به نفع اين رژيم ندانست.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه العالم، "گاي بخور" تحليلگر مسائل سياسي اسرائيلي در مصاحبه با کانال دو تلويزيون رژيم صهيونيستي اظهار داشت: "در صورتیکه اسرائیل تأسیسات هسته ای ایران را هدف قرار دهد، برنامه این کشور فقط برای دو سال به تعويق مي افتد؛ اما با افزايش سقف تحریم های اقتصادي عليه ايران، اين کشور در تنگنا قرار گرفته، و زمینه اعتراضهای داخلی فراهم می شود؛ بنابراین تحریم در تحت فشار قرار دادن نظام ايران فعالتر است".

وي تاکيد کرد: "حمله به سایتهای هسته ای ایران با منافع اسرائيل در تضاد است، این در حالی است که تحریم های آمریکا علیه بانک مرکزی همواره این کشور را تحت فشار قرار می دهد".

 

"نیر دفوری" کارشناس مسائل نظامی کانال دو تلویزیون رژیم اسرائیل نیز در خصوص حمله نظامی اسرائیل به ایران گفت: "نتانیاهو و باراک همواره کشورهای دنیا را برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران تحت فشار قرار می دهند".

وی خاطرنشان کرد: "در ماه جولای آینده برنامه تحریم نفت ایران آغاز می شود، و طرح تحریم بین المللی بانکهای ایرانی نیز بزودی آغاز خواهد شد. در راستای این تحریم ها، آمریکا روابط تجاری خود را با شرکتهایی که با بانک مرکزی ایران تعامل می کنند، قطع خواهد کرد".

 

 

"الیاس فرحات" کارشناس مسائل راهبردی در بررسی این گزارش در گفتگو با برنامه این هفته "العین الاسرائیلیه" (از نگاه رسانه های اسرائیل) شبکه خبری العالم تصریح کرد: "اسرائیل بمنظور تحت فشار قرار دادن جامعه بین المللی برای تحریم هرچه بیشتر ایران، همواره از حمله نظامی به تأسیسات هسته ای ایران سخن می گوید".

وی گفت: "ادعای صهیونیستها در خصوص حمله به تأسیسات هسته ای ایران، تبلیغاتی است، زیرا این رژیم قدرت حمله به تأسیسات هسته ای ایران را ندارد".

فرحات در خصوص تحریم های اقتصادی غرب علیه ایران خاطرنشان کرد: "این تحریم‌ها پدیده نو ظهوری نیست؛ آمریکا و دیگر متحدان اسرائیل بیش از سی سال تحریمات مختلفی را علیه این کشور اعمال کردند".

 

22- 8:06

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها