فعال سیاسی عربستانی:

باید قدرت خاندان حاکم عربستان محدود شود

باید قدرت خاندان حاکم عربستان محدود شود
چهارشنبه 3 اسفند 1390 - 14:32

بيانيه صادر شده از سوي وزارت کشور عربستان در مورد سياست مشت آهنين در برخورد با معترضان، با واکنش‌هاي متفاوتي از سوي فعالان و معارضان سعودي مواجه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم در حالی که نیروهای امنیتی سعودی در تلاش هستند تا انتفاضه مردم شرق عربستان را سرکوب کنند، به نظر می‌رسد این سیاست راه به جایی نخواهد برد. فعالان سیاسی عربستانی با تاکید بر اینکه اعتراضات مردمی در منطقه قطیف مسالمت آمیز است می‌گویند رژیم ریاض با تروریست‌ها در بحرین، سوریه و یمن همراهی می‌کند.

در همین زمینه فواد ابراهیم در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم تاکید می‌کند امروز اعتراضات مردمی در منطقه القطیف به چشم جهانیان رسیده و رژیم آل‌سعود نمی‌تواند آن را با اتهامات مختلف سرکوب کند. این فعال عربستانی با تاکید بر این موضوع که رژیم حاکم هر حرکت مسالمت‌آمیز و اصلاح‌طلبانه‌ای را با انگ وابستگی به خارج و تروریسم می‌خواهد سرکوب کند، یادآور شد امروز حکام ریاض برای تعامل با اعتراضات مردمی نمی‌دانند باید از چه اصطلاحی استفاده کنند.

این فعال عربستانی در ادامه تحلیل خود پیرامون تهدیدات اخیر وزارت کشور بر این باور است امروز دو جریان عمده در کشور وجود دارند که سرگرم زورآزمایی با هم هستند، یکی جریان طبقه و خاندان حاکم است و جریان دیگر هم مردم و مخالفان می‌باشند که رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند.

ابراهیم با قانونی خواندن مطالبات مردم در منطقه الشرقیه تاکید می‌کند نایف بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان به همراه فرزندش محمد در حال سازماندهی و رهبری القاعده در پاکستان و افغانستان هستند و اعتراضات صورت گرفته در منطقه الشرقیه را به سازمان تروریستی منتسب می‌کنند!

این فعال عربستانی می‌گوید مردم خواستار قانون اساسی‌ای هستند که در آن حیطه قدرت پادشاه، خانواده حاکم و اصل جداسازی قوا قید شده باشد، چرا که کشور مزرعه خانواده حاکم نیست.

MKH-21-19:38

 

 

پربیننده ترین خبرها