يك روحاني مصري اعلام كرد:

فراخوان مقابله با اهانت آمريكاييان به قرآن كريم

 فراخوان مقابله با اهانت آمريكاييان به قرآن كريم
پنج‌شنبه 4 اسفند 1390 - 11:00

قاهره (العالم) - يك روحاني مصري ، امت اسلامي را به يكپارچگي درمقابله با اهانت به قرآن كريم از سوي نيروهاي اشغالگر آمريكايي و ناتو در افغانستان دعوت كرد.

اقدام نيروهاي اشغالگر خارجي درافغانستان در به آتش كشيدن قرآن كريم عليرغم عذرخواهي فرمانده نيروهاي خارجي در افغانستان و وزير دفاع آمريكا از اين اقدام و تاكيد براينكه ، اين امر اشتباهي صورت گرفته و عمدي نبوده ، با واكنش هاي شديد مردم اين كشور روبرو شده به طوري كه به دنبال برگزاري تظاهرات مردم خشمگين افغانستان، دهها نفر كشته و زخمي شدند.

شيخ " محمود عاشور " نماينده اسبق دانشگاه الازهر و عضو مجمع مطالعات اسلامي پنجشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم ، گفت: اين اقدام به منزله اهانت به احساسات و مقدسات مسلمانان است و به سادگي نمي توان از آن گذشت و همه امت اسلامي در همه مناطق دنيا بايد از كرامت انساني و عزت خود دربرابر اين توهين به مسلمانان بايستند.

شيخ محمود عاشور افزود: كساني كه به سوزاندن قرآن ها اقدام كردند ، دين مسلمانان و قانون آنان را به تمسخر گرفته اند و احساسات و قلوب مسلمانان را به اتش كشيده اند زيرا قرآن براي مسلمانان مقدس ترين مقدسات است.

وي ضمن درخواست از همه مسلمانان سراسر جهان براي مقابله با اين گونه اقدامات توهين آميز عليه دين و مقدسات اسلامي ، مقابله با عاملان اين اقدام و همدستان آنان را خواستار شد.

شيخ محمود عاشور گفت: مسلمانان به مقدسات ديگران اهانت نمي كنند و از ديگران نيز مي خواهند كه به مقدسات آنان احترام بگذارند.

نماينده اسبق دانشگاه الازهر و عضو مجمع مطالعات اسلامي ، افزود: اسلام به هيچ ارزش و اخلاقي پايبند نيستند.

شيخ عاشور پيش بيني كرد كه اقدام نيروهاي آمريكايي در به آتش كشيدن قرآن كريم در افغانستان با واكنش هاي شديدتر مسلمانان روبرو شود.

وي گفت: نيروهاي اشغالگر با چنين اقداماتي مي خواهند امت اسلامي را از مسائل اصلي و سرنوشت ساز خود بازدارند و اذهان آنان را متوجه اين امور كنند.

شيخ عاشور بر لزوم وحدت امت اسلامي در دفاع از مسائل و مقدسات خويش با هدف حفظ ثبات و سعادت و امنيت كشورهاي خود تاكيد كرد و گفت: امت اسلامي بايد مقتدر باشد تا دشمنان به آنان احترام بگذارند و حساب كار خود را بكنند.

ياد آور مي شود كه دو سرباز آمريكايي به همراه چند نفر ديگر از نيروهاي ائتلافي روز دوشنبه گذشته (اول اسفند) در پایگاه نظامی "بگرام" در افغانستان، تعدادي از كتاب هاي مذهبي به ويژه چندين جلد كلام الله مجيد را جمع آوري و به مكاني كه زباله ها را آتش مي زدند، منتقل كردند تا بسوزانند، كارگران پس از آگاهي از محتواي اين كتاب‌ها، عمليات سوزاندن آنها را متوقف كردند.

مردم مسلمان افغانستان پس از اطلاع از اهانت به ساحت مقدس قرآن كريم با راه اندازي تظاهرات گسترده اي خشم و تنفر خود را نسبت به اقدامات غيرانساني و ضد مذهبي سربازان آمريكايي و نيروهاي ناتو اعلام كردند و خواستار برخورد جدي با عاملان آن شدند.

MKH-22-19:40

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها