سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد

گسترش تبعیض نژادی درعربستان سعودی

گسترش تبعیض نژادی درعربستان سعودی
جمعه 5 اسفند 1390 - 09:50

سازمان ديده بان حقوق بشر در گزارش سالانه خود با انتقاد شديد از گسترش تبعيض نژادي در عريستان سعودي، برخوردهاي تبعيض آميز رژيم حاكم عربستان با شيعيان اين كشور را ظالمانه و ستمگرانه خواند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل ازمنابع خبری،ديده بان حقوق بشر در گزارش خود آورده است : رژيم آل سعود غيرمسلمانان را از برگزاري علني مراسم مذهبي منع و با اقليت هاي مذهبي خصوصاً شيعيان تبعيض آميز برخورد مي كند .

اين گزارش حاكي است : برخورد تبعيض آميز آل سعود با شيعيان عربستان شامل امور مذهبي ، آموزشي و قضائي مي شود و مسئولان اين كشور شيعيان را از تصدي برخي سمت هاي دولتي منع مي كنند و مذهب آنها را به رسميت نمي شناسند. 

ديده بان حقوق بشر اعلام كرد : شهروندان شيعه عربستان در صورت ابراز عقايد مذهبي خود خصوصاً در مكه و مدينه بازداشت مي شوند .

اين گزارش مي افزايد : اصلاح طلبان عربستان از نيمه دسامبر 2011 با وجود ممنوعيت برگزاري تظاهرات چندین تظاهرات برگزار كردند و نيروهاي امنيتي شهر رياض، شهر بريده در استان القسيم و شهر القطيف در استان الشرقيه تعدادي تظاهركننده را بازداشت كردند، تظاهركنندگان به بازداشت های طولاني و بدون محاكمه صدها شهروند معترض بودند.

در اين گزارش آمده است : نيروهاي امنيتي رياض روز 23 دسامبر 2011 حدود 60 تظاهركنندگان را كه نيمي از آنها زن هستند، به علت حضور در تظاهرات بازداشت كردند.

چهار تظاهركننده نيز از 20 تا 23 نوامبر 2011 در شهرهاي القطيف و العواميه به طور نامعلومي كشته شده اند كه مسئولان در آن زمان وعده آغاز تحقيقات را دادند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها