نشست دشمنان سرسخت سوریه در تونس

نشست دشمنان سرسخت سوریه در تونس
جمعه 5 اسفند 1390 - 16:03

نويسنده و تحليلگر سوري، شرکت کنندگان در كنفرانس "دوستان سوريه" را گروهي از سرسخت ترين دشمنان سوريه و تابع سياست‌هاي آمريكا، دانست.

"محمود محمد" روز جمعه در گفت و گو با شبكه خبري العالم با هشدار درباره اینکه هدف از ايجاد گذرگاه انساني در سوریه رساندن سلاح به  گروههاي مسلح است، اظهار داشت: در كنفرانس تونس گروهي از سرسخت ترين دشمنان سوريه حضور دارند كه شيطان بزرگ آنها را فرا خوانده است.

وی افزود: آمريكا طرفداران خود در منطقه را مسئول جمع كردن كشورهاي وابسته و مجري برنامه هاي خود كرده، تا به ضرر مردم سوريه كار  كنند.

محمود محمد با ابراز تاسف از موضع تونس براي ميزباني اين كنفرانس، گفت: تونس بايد از مداخله در مسائل داخلي كشورهاي عربي دوست  خودداري كند؛ زیرا این كنفرانس، پس از ناكامي طرح شوراي امنيت و اتحاديه عرب براي تجزيه و تقسيم سوريه، در دستور كار قرار گرفته است.

این کارشناس سوری تاكيد كرد : درخواست سوريه از ديگر كشورها تنها متوقف شدن ارسال سلاح به  گروه هاي مسلح، و پايان محاصره اقتصادي ظالمانه مردم این کشور است.

وي با متهم کردن گروه هاي مخالف سوريه به حمايت از افراد مسلح آدم كش، و مزدوراني كه از سراسر جهان آمده اند، تصريح كرد: آمريكا و كشورهاي غربي، از همان آغاز بحران سوريه از طريق سازمانهاي اطلاعاتي خود، گروههاي مسلح را حمايت مي كردند.

محمود محمد تاكيد كرد: آمريكا و كشورهاي عربي در قبال سوريه در همه زمينه ها ناكام مانده و هيچ موفقيتي در اين زمينه به دست نياورده اند.

اين نويسنده و تحليلگر سوري گفت : ناكامي مخالفان دولت سوريه، مرهون يكپارچگي مردم سوريه و مقامات اين كشور و حمايت كشورهاي دوست يعني روسيه، چين، ايران ، هند و همه كشورهاي دوستدار صلح است.

وي هشدار داد : دشمنان سوريه براي تجهيز افراد مسلح، از ارسال كمك هاي بشردوستانه ، سوء استفاده مي كنند.

 

02/24-10:38



پربیننده ترین خبرها